اقتصادی

مدیرعامل سابق بانک سرمایه در اسپانیا دستگیر شد

نماینده دادستان در هفتمین جلسه دادگاه بانک سرمایه اعلام کرد که علیرضا حیدرآبادی، مدیرعامل این بانک، که به اسپانیا فرار کرده بود، هفته گذشته «توسط پلیس اینترپل دستگیر شد» و مراحل قانونی برای بازگرداندن وی به ایران در جریان است.

قهرمانی در هفتمین جلسه دادگاه محمدهادی رضوی و دیگر متهمان بانک سرمایه تصریح کرد که آقای حیدرآبادی «در جریان تحقیقات» پرونده بانک سرمایه از ایران «فرار کرده بود».

در دومین جلسه دادگاه حسین هدایتی، از سرمایه‌گذاران فوتبال، قاضی پرونده و نماینده دادستان اعلام کرده بودند که علیرضا حیدرآبادی‌پور، مدیرعامل سابق بانک سرمایه، و علی‌اکبر یقینی، از کارگزاران آقای هدایتی و یکی از متهمان پرونده اختلاس از بانک سرمایه، فرار کرده‌اند.

در دومین جلسه دادگاه تعدادی از متهمان بانک سرمایه، محمدهادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران، متهم شده بود که ۲۱۱ میلیارد تومان وام از چند بانک گرفته و آن را بازنگردانده است.

با این حال محمدهادی رضوی و وکیل او در جلسه روز سه‌شنبه دادگاه و جلسات پیشین این اتهامات را رد کرده‌اند.

سهامدار اصلی بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان است و پرونده این بانک پس از کشف فساد «۱۵ هزار میلیارد تومانی» در این صندوق به جریان افتاد.

صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۸۰۰ هزار عضو وابسته به وزارت آموزش و پرورش دارد و از سپرده‌های ماهیانه فرهنگیان به آنان سود سالانه پرداخت می‌کند.

در همین حال متهمان بانک سرمایه به «۱۴ هزار میلیارد تومان خیانت در اموال صندوق ذخیره فرهنگیان» متهم شده‌اند.

جز محمدهادی رضوی، در جلسات دادگاه این بانک، نام محمد امامی تهیه‌کننده سریال «شهرزاد» و احسان دلاویز به عنوان افرادی مطرح شده که با مدیران بانک سرمایه روابط نزدیک داشته و بدهی خود را به بانک پرداخت نکرده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا