تازه‌های سیاسی

رئیس جمهوری لبنان یک مقام امنیتی را برای آزادی نزار زکا به تهران اعزام کرد

سرتیپ عباس ابراهیم، مدیر اداره کل امنیت عمومی لبنان راهی تهران شد تا برای آزادی نزار زاکا، شهروند لبنانی –آمریکایی زندانی در اوین تلاش کند. قوه قضائیه اعلام کرده که درخواست میشل عون از حسن روحانی برای آزادی نزار زکا در فرآیند قضایی به جریان افتاده است.

غلامحسین اسماعیلی یکشنبه گفته بود که نام نزار زکا در فهرستی که رئیس قوه قضائیه به مناسبت عید فطر برای عفو یا تخفیف مجارات محکومان در اختیار رهبر جمهوری اسلامی قرار داده نبوده است.

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده که درخواست رئیس جمهوری لبنان برای آزادی نزار زکا در فرآیند قضایی به جریان افتاده است.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و یکی از متحدان حزب‌الله در سخنانی که دوشنبه ۲۰ خرداد ایراد کرد گفت: نزار قبل از اینکه آمریکایی باشد، لبنانی است و نباید تنهایش گذاشت. نزد رئیس‌جمهوری ایران برای آزادی او پادرمیانی کردم و او هم موافقت کرد. مدیرکل امنیت عمومی را مأمور کردم تا هر آنچه لازم است در این‌ باره انجام دهد.

آقای زکا پس از حضور در یک کنفرانس در تهران در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵ ناپدید شد. در اوایل ماه نوامبر رسانه‌های ایران تأیید کردند که او به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شده‌است.

زکا در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۱۰ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری محکوم شد و دادگاه تجدید نظر هم اوایل مرداد ماه ۹۶ این حکم را تأیید کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا