تازه‌های سیاسی

آمریکا صنایع پتروشیمی ایران و شبکه مرتبط با آن را تحریم کرد

آمریکا در ادامه تحریم‌های خود علیه نظام تهران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۳۹ نهاد مرتبط با این صنایع را تحریم کرد. دلیل این تحریم حمایت مالی این صنایع از قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران اعلام شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیاینه‌ای در سایت خود اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه (OFAC)، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران را به دلیل حمایت‌های مالی آن از قرارگاه خاتم الانبیاء هدف تحریم قرار داده است.

همچنین شبکه گسترده این صنایع با ۳۹ نهاد مرتبط با آن نیز تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که مجموعه شرکت‌های تحریم‌شده، ۴۰ درصد کل ظرفیت تولید پتروشیمی ایران و ۵۰ درصد کل صادرات پتروشیمی ایران را در دست دارند.

استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این‌باره اظهار داشت: «با هدف قرار دادن این شبکه، ما قصد داریم منابع مالی سپاه پاسداران از نهادهای کلیدی بخش پتروشیمی ایران را قطع کنیم.»

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی نیز گفته است: «سپاه پاسداران به‌طور منظم و برنامه‌ریزی‌شده وارد بخش‌های حساس اقتصاد ایران می‌شود تا کیسه‌های خود را پُر کند و از سوی دیگر دست به فعالیت‌های متخاصم می‌زند.»

دولت آمریکا قصد دارد با «فشار حداکثری» بر ایران، نظام تهران را پای میز مذاکره بکشاند؛ اما با وجود میانجی‌گری‌هایی از سوی عراق، عمان و ژاپن همچنان تنش بین دو کشور ادامه دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا