اهل سنت

مولانا عبدالحمید: نمایندگان مجلس و مسئولین استانی برای رفع دغدغه‌های «سوخت‌بران» تدبیری بیندیشند

مولانا عبدالحمید، امام جمعه زاهدان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت این شهر، با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های سوخت‌بران در استان سیستان‌وبلوچستان، از نمایندگان مجلس و مسئولین استانی خواست که برای حل این مشکل چاره‌ای بیندیشند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: با توجه به معضل بیکاری و اینکه در استان سیستان و بلوچستان کارخانه و کشاورزی و دامداری برای اشتغال مردم وجود ندارد، ممانعت مردم از بقیۀ شغل‌ها بر خلاف مصلحت و امنیت کشور و استان است.

این چهره برجسته اهل سنت ایران اضافه کرد: «در شرایط اقتصادیِ کمرشکنِ حاضر، باید با مردم درخصوص فعالیتهایی چون سوخت‌بری مدارا شود تا مردم بتوانند نانی بر سر سفرۀ خودشان بیاورند.

مولانا عبدالحمید در عین حال تأکید کرد: «باید با کسانی که اقدام به معامله‌های هنگفت سوختی نموده و میلیون‌ها لیتر سوخت را از مرزها خارج می‌کنند برخورد شود، زیرا این حق متعلق به مردم مرزنشین و بیکاری‌ست که از راه فروش سوخت به‌وسیله گالن امرار معاش می‌کنند».

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: «اگر قرار است با قاچاق سوخت برخورد شود، باید جلوی معامله‌های سوختی کلان گرفته شود، نه کسانی که از روی ناچاری و برای امرار معاش به این کار روی آورده‌اند».

وی با انتقاد از تیراندازی بی‌ضابطه و مستقیم مأموران نظامی و انتظامی به سوی شهروندان و سوخت‌بران، خواستار ممنوعیت تیراندازی مأموران به سوی سوخت‌بران شد.

گفتنی‌ست: در حالی که شماری از شهروندان استان سیستان و بلوچستان در نبود فرصت‌های شغلی و زیرساخت‌های اقتصادی، به سوخت‌بری روی آورده‌اند و در مواردی با تیراندازی مستقیم مأموران نظامی و انتظامی دچار سانحه؛ از جمله: مرگ و میر و نقص عضو می‌شوند، اما گزارش‌های میدانی حاکی‌ست که برخی نهادهای دولتی و نظامی؛ از جمله: سپاه و بسیج اقدام به قاچاق گسترده سوخت و کالا می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا