اهل سنت

شماری از احزاب و جریان‌های سیاسی، ترور مولانا صفی‌زاده توسط عوامل نظام تهران را محکوم کردند

پس از ترور و شهادت مولانا ابراهیم صفی‌زاده به دست عوامل وابسته به نظام تهران، شماری از احزاب و جریان‌های سیاسی، طی بیانیه‌های جداگانه، ترور دبیر جبهه اهل سنت ایران را محکوم کردند.

در بیانیه شورای دموکراسی‌خواهان ایران آمده است: «جمهوری اسلامی از بدو به قدرت رسیدن با هرگونه آزادی حقوق بشری به تقابل برخاست و با به رسمیت شناختن تشیع به‌عنوان تنها مذهب رسمی کشور و با اِعمال تبعیض و فشار، عملاً تمام ادیان و مذاهب دیگر در ایران را به حاشیه راند».

شورای دموکراسی‌خواهان ایران در بیانیه خود می‌افزاید: «جامعه اهل سنت ایران به‌عنوان بزرگترین اقلیت مذهبی در کشور همواره از سوی حکومت برای به دست گرفتن کنترل مساجد و مدارس خود مورد تبعیض و ستم بوده و هرساله رهبران مذهبی آنها توسط عوامل نظام  به زندان افتاده‌اند و یا ترور شده‌اند».

در این رابطه؛ شوراى جوانان اهل سنت اهواز نیز طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور مولانا ابراهیم صفی‌زاده توسط عوامل نظام ایران، تأکید کرده که «توهين به مقدسات اهل سنت، تخريب مساجد و مدارس دينى و همچنين ترور و قتل و زندانی کردن صدها عالِم و دعوتگر اهل سنت و جماعت، نشانه‌ی ماهيت فرقه‌گرايانه و دشمنى تاريخى گروه ملايان حاكم بر ايران است».

حزب مردم بلوچستان در مورد ترور مولانا ابراهیم صفی‌زاده، با صدور بیانیه‌ای آورده است که «جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس، به اصول پذیرفته‌‌شده‌‌ی منشور جهانی حقوق بشر چون: آزادی بیان، عقیده و مذهب پُشت نموده و به جای قبول پلورالیزم فکری، احترام به تکثر مذهبی، و در پیش گرفتن طریقِ مدارا در مقابل عقاید و مذاهبِ بیرون از دایره‌ قدرت نظام؛ سیاست تبعیض، سرکوب، و مشت آهنین را برای پیشبرد اهداف تمامیت خواهانه‌ خویش در پیش گرفته است».

این حزب همچنین به بیانیه‌های جبهه اهل سنت ایران درباره ترور دبیر این جبهه، مولانا ابراهیم صفی‌زاده اشاره دارد که در آن تأکید شده است: «ترور مولانا ابراهیم صفی‌زاده توسط مأموران سپاه قدس، شاخه‌‌ی برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری وزارت اطلاعات برنامه‌ریزی و اجرا شده است».

حزب مردم بلوچستان از همه‌ مردم ایران خصوصا جامعه‌ اهل سنّت می‌خواهد تا با همبستگی و همکاری مشترک برای سرنگونی جمهوری اسلامی اقدام نمایند تا مردم  به یکباره و برای همیشه از تمامی فشارها آسوده گشته و ترورهایی از این دست، دیگر اتفاق نیفتند.

دکمه بازگشت به بالا