تازه‌های سیاسی

مقامات آمریکایی : رژیم ایران مسئول حمله به چهار نفتکش در فجیره است

مایکل گیلدِی،از مقامات ارشد ارتش آمریکا روز جمعه، سوم خرداد، سپاه پاسداران را مسئول حمله به چهار نفتکش درآب های فجیره و  پرتاب راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد معرفی کرد.

به گفته این مقام آمریکایی: ” با اطمینان زیاد می‌توان گفت سپاه پاسدارانِ انقلاب اسلامی مسئول حمله اخیر به چهار نفتکش است”.

از دیگرسو ،جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرد که حملات اخیر ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن در منطقه خاورمیانه «نگران کننده» است.

آقای بولتون گفت حملات اخیر به نفت‌کش‌ها، ایستگاه پمپاژ نفت و عراق و سعودی از اقدامات نگران کننده ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن در منطقه است.

همزمان با این خبر ، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از موافقتش با طرح اعزام ۱۵۰۰ تن از سربازان آمریکایی اضافی به منطقه خاورمیانه خبر داده بود.

او گفته که ارسال این سربازان تازه‌نفس یک «اقدام پیشگیرانه» است و حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه با هدف محافظت [از نیروها و منافع آمریکا] انجام می‌شود و این گروه از سربازان یک گروه «نسبتا کوچک» هستند

گفتنی است که همزمان با افزایش تنش بین آمریکا و ایران، چهار نفتکش در سواحل امارات مورد حمله قرار گرفتند، یک خط لوله نفتی در عربستان منفجر شد و تعدادی خمپاره به منطقه سبز و دیپلماتیک بغداد شلیک شد.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا