تازه‌های سیاسی

تهدید نظامیان تهران : تحرک احتمالی دشمن با پاسخ پشیمان کننده مواجه می‌شود

در پی اقدام جمهوری اسلامی ایران در کاهش بخشی از تعهدات هسته‌ای، ستادکل نیروهای مسلح این کشور بیانیه‌ای صادر کرده ودست به تهدید زده است .

در بخشی از این بیانیه آمده است: “به دشمنان هشدار می دهیم هرگونه تحرک احتمالی آنها با پاسخ پشیمان کننده ملت و فرزندان انقلابی آنها در نیروهای مسلح مواجه خواهند شد.”

این ستاد در بیانیه خود با حمایت از تصمیم اخیر جمهوری اسلامی ادعا کرده که: “با تکیه بر اقتدار نظام و توان داخلی، تقویت و استحکام درونی قدرت و توجه بیش از پیش به اقتصادی مقاومتی از این گردنه سخت نیز عبور خواهیم کرد.”

این بیانیه در حالی منتشر شده که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه (هجدهم اردیبهشت) از توقف فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین خبر داده است.

او در جلسه هیئت دولت گفته است: “ما یک سال حوصله و صبر کردیم و به تعهدات خود عمل کردیم، اما از امروز فروش مواد غنی شده و آب سنگین را متوقف می‌کنیم.”

وی گفته است: “در مرحله دوم نیز ۶۰ روز فرصت داده می‌شود و اگر به نتیجه نرسید اقدامات بعدی مورد نظر ما خواهد بود.”

تنش هادرمنطقه در حالیست که مقام‌های ارشد دولت آمریکا گفته‌اند که اعزام ناوگروه آن کشور به آب‌های خلیج فارس در واکنش به رفتارهای به گفته آنها، نگران‌کننده ایران صورت می‌گیرد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اعزام ناو هواپیمابر “یواس‌اس آبراهام لینکلن” را هشداری به ایران توصیف کرده و گفته حضور این ناو پیامی روشن به ایران است که واشنگتن به هر تهدیدی از طرف جمهوری اسلامی پاسخ خواهد داد.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا هم هشدارداده  که ایالات متحده شاهد افزایش تحرکات ایران در منطقه بوده‌اند و اعزام ناوگروه آبراهام لینکلن به خلیج فارس به همین دلیل است.

دکمه بازگشت به بالا