اقتصادی

همزمان با تنش های سیاسی ؛ دلار هم‌چنان در کانال ۱۵ هزار تومان

براساس گزارش ها ، روز چهارشنبه همزمان با اعلام رسمی ایران برای خروج محدود از تعهدات برجامی‌اش، دلار و سکه در بازار آزاد کشور در همان کانال قیمتی بالا ماندند.

این خبردر حالیست که روز سه‌شنبه در آستانه اعلام خبر برجامی ایران، ارزش ریال در برابر دلار به پایین‌ترین حد خود ظرف هفت ماه گذشته رسید و هر دلار آمریکا با ۴۰۰ تومان افزایش ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

در همین حال ، به گفته منابع داخلی ، هر دلار آمریکا روز چهارشنبه را با بهایی اندکی بالاتر از ۱۵۳۰۰ تومان شروع کرد و در اوایل بعدازظهر به ۱۵۵۰۰ تومان هم رسید.

بهای هر یورو نیز بالای ۱۷۳۰۰ تومان ثبت شده است.

قیمت هر سکه طلای طرح جدید نیز نزدیک به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

در پیوند با این موضوع ،عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران جو بازار ارز طی چند هفته اخیر را “حاصل تنش های سیاسی” دانسته و گفته “من فاکتور اقتصادی در آن نمی‌بینم.”

آقای همتی گفته است: “همیشه گفته ام در بازار ارز سرمایه گذاری صورت نگیرد؛ چرا که تصمیمات اقتصادی نیست که نرخ دلار را بالا برده است. امیدواریم اتفاقاتی که تحت عنوان آثار روانی سیاسی در بازار مطرح می شود، به حداقل برسد.”

او از شهروندان ایرانی خواسته “با احتساب متغیرهای سیاسی” وارد بازار ارز نشوند.

 

در هفته‌های اخیر به دلیل قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در “فهرست تروریستی” آمریکا و همچنین پایان معافیت‌ها برای خریداران نفت ایران قیمت ارز و سکه در بازار ایران افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا