تازه‌های سیاسی

شورای نظارت تعطیلی یا تعلیق «نود» را از اختیارات صدا و سیما دانست

 

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در جلسه‌ای که روز دوشنبه برگزار کرد به بررسی مسائل مربوط به برنامه ورزشی ۹۰ با مجری‌گری عادل فردوسی‌پور پرداخت و اعلام کرد: تعطیلی یا تعلیق هر یک از برنامه‌های صداوسیما از اختیارات سیاستی و اجرایی مدیران ارشد سازمان است.

آنگونه که  “ایرنا” گزارش داده ، موضوع تعطیلی نود باید قبل از اجرا به اطلاع شورای نظارت می‌رسید که این طور نشده بود، و در عین حال شورای نظارت می‌تواند در این مورد نظر اصلاحی بدهد.

در بیانیه شورای نظارت، نظری در مورد اصلاح یا تغییر تصمیمات گرفته‌شده در مورد برنامه نود ارائه نشده، فقط گفته شده رادیو تلویزیون دولتی ایران «بهتر است سرمایه‌های انسانی خود را به‌شکل صحیح مدیریت کند».

خبر کنار گذاشته شدن عادل فردوسی‌پور از تهیه کنندگی و اجرای برنامه نود، واکنش‌های مختلف و زیادی را از جمله در شبکه‌های اجتماعی همراه داشته‌است.

بسیاری این قضیه را نتیجه حضور علی فروغی، مدیر جدید این شبکه می‌دانند. مدیر جوانی که در هنگام شروع برنامه نود در سال ۱۳۷۸ یازده سال داشت و اردیبهشت امسال جانشین علی‌اصغر پورمحمدی شد.

علی فروغی پیش از این رئیس مرکز بسیج صدا و ‌سیما و مدیر مرکز تخصصی معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بود. او البته فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد حقوق عمومی دانشگاه امام‌ صادق هم است.

روزنامه قانون اردیبهشت امسال، حضور علی فروغی در اتاق ریاست شبکه سه سیما را نشانه‌ای از مغلوب شدن مدیران سازمان صداوسیما در برابر اصولگرایان دانست و گفته رسانه‌های این جناح سیاسی، نقشی موثر در قدرت گرفتن آقای فروغی در این سازمان داشته‌اند.

شش اردیبهشت امسال روزنامه همشهری ورزشی با تیتر “نود در خطر” از احتمال تضعیف عادل فردوسی‌پور و برنامه‌اش در ماه‌های آینده خبر داد.

دکمه بازگشت به بالا