تازه‌های سیاسی

هشدار مقامات آمریکایی به رژیم تهران :هر حمله‌ای از چشم ایران دیده می‌شود

  مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه، به رژیم تهران هشدار داد: هر حمله‌ای به نیروهای آمریکایی از چشم ایران دیده می‌شود”.

او در توییتر نوشته است : “آمریکا فرقی بین حمله سپاه و یک گروه شبه نظامی شیعه در عراق نمی‌بیند. هر حمله‌ای به نیروهای آمریکایی از چشم ایران دیده می‌شود“.

همزمان ، مایک نیز پمپئو وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده که هر حمله‌ای به منافع آمریکا در منطقه را از چشم ایران می‌بیند.

او تاکید کرده که هر حمله‌ای به منافع آمریکا در منطقه را از چشم ایران می‌بیند. حتی اگر گروه‌هایی مثل حزب‌الله یا حوثی‌ها چنین اعمالی انجام دهند هم آمریکا، ایران را مقصر می‌داند.

او در هواپیما به خبرنگاران گفته که شاهد افزایش تحرکات ایران در منطقه بوده‌اند و اعزام ناوگروه آبراهام لینکلن به خلیج فارس به همین دلیل است.

از وزیر خارجه آمریکا پرسیدند که آیا درباره این تهدید با ایران صحبت کرده و به آنها گفته‌اند که منظورشان چیست. آقای پومپئو گفت که ایران به خوبی منظور آمریکا از تهدید علیه منافع این کشور را متوجه می‌شود. او حاضر نشد توضیحات بیشتری در این باره بدهد.

از دیگر سو ، سرپرست وزارت دفاع آمریکا می‌گوید اعزام ناو هواپیمابر این کشور به خلیج‌فارس به دنبال نشانه‌هایی از تهدید جدی نیروهای نظامی ایران صورت گرفت و از تهران خواست تا به گفته وی، از «اقدامات تحریک‌آمیز» دست بردارد.

پاتریک شاناهان روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت در توئیتی نوشت: اعزام ناو هواپیمابر و یک نیروی واکنش سریع هوایی به حوزه مسئولیت سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) که با تایید من انجام شد، به منظور جابجایی احتیاط‌آمیز سرمایه‌های ما در واکنش به نشانه‌هایی از تهدید قابل اعتنا نیروهای نظامی رژیم ایران است.

وی از حکومت جمهوری اسلامی خواسته است تا از اقدامات «تحریک‌آمیز» دست بردارد و افزوده است: «ما رژیم ایران را مسئول هر نوع حمله به نیروهای آمریکایی یا منافع خود می‌دانیم».

دکمه بازگشت به بالا