ایران

صیغه ساعتی صدای وزیر ارتباطات ایران را هم در آورد

بالا گرفتن فساد جنسی در ایران تحت پوشش ازدواج موقت (صیغه ) هر چند وقت یک بار خبرساز می‌شود و این بار محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن اعتراض کرد.

آقای آذری جهرمی با انتشار تصویری از یک آگهی ازدواج موقت ساعتی، نسبت به ارسال اینگونه پیام‌های تبلیغاتی اعتراض کرده و خواستار شناسایی و برخورد با ارسال‌کنندگان شد.

اودر صفحه توئیترش نوشت: «تاکنون از انواع شیوه‌های فنی برای توقف ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بهره گرفتیم. از هزاران سیم‌کارت ارسال کننده در روز به حدود ۴۰۰ سیم‌کارت رسیده‌اند. خواستم برخورد جدی‌تر شود. شرکتها و افراد ارسال کننده را شناسایی و ضمن پیگیری قضایی همزمان به مردم نیز معرفی خواهیم کرد.»

این واکنش در حالی ابراز می شود که چندی پیش نیز روزنامه شرق از قول محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران مشهد از وجود ۶۰۰۰ مرکز اقامتی، در این شهر خبر داد که به مسافران خدمات جنسی ارائه می‌دهند. قانعی گفته بود: « «در شهرهایی مثل مشهد و قم که زائرپذیر هستند، مراوده و مراجعه افراد غیرایرانی به خصوص عراق خیلی بیشتر مشهود است و حالا با مطرح شدن موضوع ازدواج موقت باید بیشتر مراقب باشیم. » اگر چه این مقام مسئول بعدها سخنان خود را تکذیب کرد، اما رئیس سازمان امور اجتماعی ایران از وجود فساد در این کشور پرده برداشت.

گفتنی است که نكاح موقت ( صیغه ) يكي از مسائل اختلافي و جنجالي بين  عموم مسلمانان و علمای مدعی تشيع است . به باور عموم مسلمانان وفقهای مسلمان ، صیغه در طي احاديث صحيح و آيات مختلفي حرمت آن به اثبات رسيده است و تا روز قيامت نيز بنا به همان روايات و آيات حرام گرديده است.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا