تازه‌های سیاسی

شاهدى ديگر بر ارتباط رژیم ایران والقاعده ؛حسین الله کرم : لایه ای از القاعده به نحوی با ما ارتباط داشت

در حالیکه سپاه پاسداران وهلال احمر ، سخنان سردار سعید قاسمی در مورد ارتباط رژیم ایران والقاعده را رد کرده اند، حسین الله‌کرم سردسته‌ی چماقداران حزب‌الله و از اعزام شدگان سپاه به بوسنی در اوایل دهه هفتاد، سخنان وی را تأیید کرد.

آقای «‌الله کرم»، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران، در گفت‌وگویی با سایت نامه‌نیوز رابطه میان سپاه پاسداران و القاعده در بوسنی را تایید کرد.

 

 

وی درباره خبر ارتباط نیروهای ایرانی حاضر در جنگ بوسنی با نیروهای القاعده، ادعا کرد: القاعده لایه های مختلفی دارد، لایه ای که شامل نیروهای بوسنی و هرزگوین بود، آنها به نحوی با ما ارتباط داشتند، هرچند گاهی از اینها وقتی در مقرهای القاعده آموزش می دیدند وقتی اسلحه خود را تحویل می گرفتند بنا به دلایلی آنجا را ترک می کردند و به سمت ما می آمدند. ارتباط با القاعده عمدتا در این لایه ها بود.

این فعال اصولگرا در پاسخ به کسانی که معتقدند «سعید قاسمی در مقطع کنونی به عمد و با هدف تحریک آمریکایی ها برای آغاز جنگ علیه ایران چنین اظهاراتی را مطرح کرد، یادآور شد: امثال من و سعید معتقدیم که الان در حال جنگ با آمریکا هستیم، این طور نیست که جنگ تمام شد و امروز جنگی وجود ندارد. وقتی آمریکایی ها به لحاظ سیاسی و امنیتی ما را تحریم می کنند نوعی جنگ است.

وی ادامه داد: اگر منظور {آن است که اظهارات سعید قاسمی با هدف} تقویت میان جنگ آمریکا و ایران بیان شد، خیر این طور نیست. در واقع سعید دارد به نوعی شاخ و شانه می کشد که ما عمل کردیم و عمل خواهیم کرد و از چیزی نمی ترسیم. اگر به ما تهمت تروریست بودن هم زده شود، راه خود را ادامه می دهیم و از این چیزها نمی ترسیم.

الله کرم مدعی شد: امثال من و سعید کعبه آمال مان واشنگتن نیست بلکه کعبه آمال ما کربلاست. هدف ما رشد به شیوه غرب گرایی نیست، هدف ما شهادت است لذا نیازی به این نیست که ما بخواهیم آمریکایی ها را تحریک کنیم چراکه با آمریکایی ها در جنگ هستیم.

 

این واکنش ها در حایست که آقای قاسمی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود که جزو گروهی بوده که در زمان جنگ بوسنی در دهه ۱۹۹۰ میلادی در پوشش هلال احمر “برای آموزش نظامی نیروهای مجاهدین” به منطقه بالکان رفته بودند. آ

 

قاسمی در این مصاحبه گفت که کریستسن امانپور، خبرنگار سی‌ان‌ان، در آن زمان آنها را “لو داده است.”

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری سپاه پاسداران با القاعده اشاره کرد و گفت: «در بوسنی قلب اروپا اتفاقاتی افتاد که حضور ما و سپس القاعده بود. یک مدت القاعده‌ای‌ها استیل ما را گرفته بودند؛ از سربند و پرچم گرفته تا گردان (مثلا) حمزه سید الشهدا».

او افزود: «شاهد آن بودیم که مجاهدین و آزاده‌ها از سراسر دنیا آمده بودند. آن‌جا اتفاق جدیدی رقم خورد. یعنی تشکیل یگان‌های جهادی مسلمان. آن‌چیزی که در ۵-۶ سال اخیر در سوریه اتفاق افتاد، آن موقع در بوسنی اتفاق افتاد. یعنی بچه‌های حزب‌الهی‌هایی که به امام (خمینی) ارادت داشتند آمدند، از آلمان آمدند، از فرانسه آمدند و از جاهای دیگر آمدند».

این اعتراف در حالی رخ داده که  مقامات رسمی رژیم ایران، پیشتر هرگونه ارتباط با  القاعده را رد کرده بودند وآن را اتهام تلقی می کردند .

دکمه بازگشت به بالا