تازه‌های سیاسی

دخالت رژیم ایران در آمریکای جنوبی؛ آمریکا : باتهدید تهران مقابله می کنیم

« مایک پومپئو »، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به انجام «اقدامات مخرب» رژیم ایران در آمریکای جنوبی، می گوید: واشنگتن با این اقدامات مقابله خواهد کرد.

وی تصریح کرد :«ما ایران را همان‌طور که هست می‌بینیم: یعنی بزرگترین حامی تروریسم. ایران یک تهدید جهانی است و ما آماده‌ایم با آن نه فقط در خاورمیانه بلکه درآمریکای جنوبی و هر جای دیگری که تهدید ایجاد کند، مقابله کنیم.»

آقای  پومپئو  در مصاحبه‌ با بخش انگلیسی VOA در پاسخ به این سوال که آیا ایران در آمریکای لاتین حضور دارد گفت: «بله. شکی وجود ندارد که پول ایران در آمریکای جنوبی برای اهداف مخرب، حمایت از حزب‌الله، حمایت از سازمان‌های تبهکار فراملی و حمایت از تروریسم در سراسر منطقه صرف می‌شود.»

به گفته وی ، دولت آمریکا با شریکان خود برای متلاشی کردن شبکه‌های مذکور همکاری می‌کند.

آقای  پومپئو  در ادامه با اشاره به گزارش‌های منتشرشده در مورد برقراری پرواز مستقیم میان پایتخت ایران و ونزوئلا گفت: «آن روز دیدید که پرواز مستقیمی از تهران به کاراکاس انجام شد. این، دخالت در آمریکای جنوبی است. این مسئله در راستای منافع بهینه مردم آمریکای جنوبی نیست و ایالات متحده، آماده است.»

خبر راه‌اندازی پرواز مستقیم بین تهران و کاراکاس، توسط شرکت هواپیمایی ماهان، ۱۹ فروردین ماه اعلام شد.

 

آمریکا از سال ۲۰۱۱ شرکت هواپیمایی ماهان را به دلیل «ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران» و «جابه‌جایی نیرو و سلاح» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا