تازه‌های سیاسی

ورود نیروهای اشغالگر خارجی به ایران به بهانه امداد رسانی

گزارش ها حاکی است که نیروهای سازمان های تروریستی خارجی از جمله حشدالشعبی عراق و همچنین فاطمیون افغانستان که توسط سپاه پاسداران سازماندهی وتجیهز شده اند به بهانه امداد رسانی به سیل زدگان، وارد ایران شده اند .

این خبر با واکنش فعالان ایرانی در صفحات مجازی مواجه شده است ، آن ها خواستار خارج کردن این نیروها از مناطق سیل زده شدند.

به گفته تحلیلگران ،رژیم تهران با بسیج قسمتی از مزدوران خارجی اش در صحنه کمک به سیل زدگان دو هدف اساسی رادنبال می کند : خودنمایی وتبلیغات برای نیروهای مزدور خارجی اش و همچنین ایجاد رعب ووحشت در بین معترضان سیل زدگان که اینگونه القاء كند انقلاب اسلامی توسط این نیروها حمایت می شود .

در این راستا ، ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق تأیید کرده است که نیروهای حشدالشعبی، شبه‌نظامیان عراقی تحت حمایت ایران، وارد ایران شده‌اند. او  ادعا کرد هدف آنان امدادرسانی است.

آنگونه که سفیر ایران در عراق روایت می کند :در دو روز گذشته، صدها نفر از اعضای حشدالشعبی با مراجعه به سفارت و سرکنسولگری‌های ایران و اخذ ویزا، به ایران آمده‌اند.

این شبه‌نظامیان شیعی عراقی به خوزستان و لرستان اعزام شده‌اند.

در چند روز گذشته، تصاویری از ورود نیروها و کمک‌های جنبش النجباء به ایران منتشر شده بود. جنبش النجباء، از دیگر گروه‌های شیعی عضو حشدالشعبی است.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران نیز ادعا کرده بود که کاروان “مقاومت اسلامی نُجباء” شامل ۱۰۰ خودروی سبک و سنگین است و از مرز مهران وارد خاک ایران شده.

این گزارش در حالیست که در جریان سیل فروردین ماه امسال سپاه پاسداران به شکل کم‌سابقه‌ای در کار امدادرسانی برای سیل‌زدگان دخالت کرد. این مداخله به اختلاف‌نظرهایی بین دولت و سپاه انجامید.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا