ایران

نماینده مردم گنبدکاووس: اگر درصدد اصلاح امور نباشیم سیل ما را هم با خود خواهد برد

قرجه طیار، نماینده مردم گنبدکاووس می‌گوید: درآمد حاصل از حریم‌فروشی شهرداری‌ها، پول خون مردمی است که در سیل غرق شدند. او تاکید می‌کند که مردم منتظر جبران مافات و بازخواست مسئولان هستند و مشکل‌شان با ارجاع به بانک‌ها حل نمی‌شود.

آقای طیار، در نطق میان دستور روز یکشنبه ۱۸ فروردین  با انتقاد از سوء‌مدیریت‌ها و نابسامانی در مناطق سیل‌زده گفت: «هنوز هم مشغول توجیه تقصیرات خود هستیم و هر کس سعی می کند از زیر بار مسئولیتی که برای انجام آن حقوق می‌گیرد، شانه خالی کند.»

اوچشم بستن بر غارت جنگل‌ها، غصب بستر رودخانه‌ها و کوهخواری و صدور مجوز برای ساخت و ساز جاده و خانه در حریم رودخانه‌ها را نشان بی‌تدبیری مسئولان خواند و با خطاب قرار دادن حسن روحانی گفت: «همه ما متهم هستیم، اگر به خود نیاییم و درصدد اصلاح روش و امور نباشیم سیل ما را هم با خود خواهد برد.»

نماینده گنبدکاووس دربخشی دیگر از گفته هایش خواستار بازخواست مسئولان مربوطه شدوگفت: «امور آب منطقه ای تقصیر را به گردن لایهروبی نشدن نهرها، سدها و موارد مشابه دیگر میاندازد در حالی که متولی این کار خودش بوده است. این فرافکنیها دیگر نمک به زخم مردم پاشیدن است.»

گفتنی است که گنبد کاووس، آق قلا و گمیشان جزو نخستین شهرهایی بودند که در ترکمن‌صحرا زیر آب رفتند. با گذشت ۱۸ روز از جاری شدن سیل نه تنها از آب‌گرفتگی آققلا و گمیشان کاسته نشده، بلکه اکنون با ذوب شدن برف حجم آب افزایش پیدا کرده است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا