ایران

ارسال کمک های کشورهای خارجی به سیل زدگان ایران

گزارش ها حاکی است که چند کشور منطقه و اروپایی اقدام به  ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق سیل‌زده ایران کردند.

دراین ارتباط، کویت از طریق پرواز چند هواپیما به ایران، محموله‌هایی را شامل چندین دستگاه پمپ تخلیه آب و همچنین دستگاه‌های ویژه کاوش مفقودین و تجهیزات دیگر برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان ایران ارسال کرد. منابع کویتی اعلام کردند که این کمک‌ها شامل کمک‌های دارویی و غذایی نیز می‌شود.

جمعیت هلال احمر کویت گفته که این کشور سیصد هزار دلار آمریکا برای خرید اقلام غذایی و غیرغذایی در محل برای سیل‌زدگان ایران در نظر گرفته است.

علاوه بر این، ده‌ها جوان کویتی داوطلب سازمان هلال احمر کویت برای کمک به هلال احمر ایران به ایران اعزام شدند تا به سیل‌زدگان ایرانی کمک کنند.

همزمان، سازمان هلال احمر ترکیه در پی وقوع سیل در چندین شهر ایران ضمن اعلام آمادگی برای کمک به سیل زدگان، پنج دستگاه کامیون حامل ۳۲۰ چادر، هزار تخت خواب، ۱۰۰ بسته بهداشتی، ۱۶۲۵ پتو، ۳۶۰ لوازم آشپزخانه و ۶۰ وسیله گرمایشی به ایران ارسال کرد.

دراین حال، سفیر آلمان در تهران نیز با انتشار تصویری از هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه به سیل زدگان ایران از فرود آن به فرودگاه تهران خبر داد.

از دیگر سو،  وزارت خارجه فرانسه جمعه ۵ آوریل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۲ تن محموله کمک‌های بشردوستانه به مناطق سیل‌زده ایران را از طریق هوایی به این کشور ارسال خواهد کرد.

این کمک ها درحالی ارسال می شود که  حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مدعی شد که آمریکایی ها از ورود کمک‌های خارجی و هلال احمر به سیل زدگان ایران جلوگیری کردند و این اقدام را یک جنایت بی سابقه توصیف کرد.

دکمه بازگشت به بالا