اقتصادی

دولت فقط ۲۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرده است

«دولت فقط ۲۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرده است». این، اظهارات ابوالفضل ابوترابی؛ عضو کمیسیون شوراهای مجلس ایران است.

این نماینده مجلس همچنین گفته است: «قوه مقننه، دولت را به پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ معوقه به سازمان تامین اجتماعی مکلف کرده است»

به گفته ابوالفضل ابوترابی، قرار است که این مبلغ از محل واگذاری سهام و دارایی‌های دولتی پرداخت شود.

این عضو کمیسیون شوراهای مجلس همچنین تصریح کرد: «مجلس نگران است که دولت مانند سال گذشته بدقولی کند».

نمایندگان مجلس در قانون بودجه ۱۳۹۷ هم دولت را به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی مکلف کردند، اما حال مشخص شده که دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت نکرده است.

پرداخت نکردن مطالبات سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت، صندوق بیمه و بازنشستگی این سازمان را با بحران مالی روبرو کرده است. ارزش بدهی‌های دولت بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

ابوترابی گفته که به رغم این مصوبه، «امیدی به اجرای قانون از سوی دولت ندارد».

هرچند حسن مقام‌های بلندپایه نظام تهران؛ از جمله: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی؛ و حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، از امید به بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سال ۹۸ سخن گفته اند، اما به باور تحلیلگران، افق اقتصاد ایران در سال جاری؛ چندان روشن به نظر نمی‌رسد و برخی از کارشناسان نسبت به گرانی شدید و ابرتورم گسترده در سال پیشِ رو هشدار داده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا