تازه‌های سیاسی

پومپئو: مقامات لبنان درباره حفظ قدرت به دور از دستان مداخله‌گر ایران هم‌نظرند

وزیر خارجه آمریکا بعد از سفر به بیروت گفت، تمام مقامات لبنان که با آنها دیدار و گفت‌وگو کرده است، بر اهمیت حفظ قدرت سیاسی کشورشان به دور از دستان مداخله‌گر ایران اتفاق‌نظر دارند.

مایک پمپئو اعلام نموده، از مذاکراتش با مقامات لبنان به این نتیجه رسیده که همه آنها به اتفاق علیه گروه حزب‌الله هم‌نظرند.

وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر به خاورمیانه، پس از دیدار از کویت و اسرائیل، روزهای دوم و سوم فروردین را در لبنان بسر برد.

مایک پمپئو که این نخستین سفرش به بیروت پس از رسیدن به مقام وزارت خارجه است، با میشل عون، رئیس‌جمهوری، سعد حریری، نخست‌وزیر، ولید جنبلاط، رئیس مجلس، جبران باسیل، وزیر خارجه و ژنرال جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان، مذاکراتی با محوریت ایران و حزب‌الله انجام داده است.

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، آقای پمپئو روز شنبه در مصاحبه با الن درگام از شبکه ام‌تی‌وی، گفت دادن امکان فعالیت به حزب‌الله در لبنان را خطرناک می‌داند.

وی در سفر به لبنان نیز تاکید کرد که حزب‌الله، صرفا یک سازمان تروریستی است که با هزینه جمهوری اسلامی ایران و با هدف نابودی اسرائیل و حتی با نیت نابودی دمکراسی‌های غربی، از جمله آمریکا، برپا شده است.

آمریکا که ایران و حزب‌الله را تحت تحریم‌های سنگین قرار داده، تاکید دارد که جمهوری اسلامی ایران با وجود تنگناهای اقتصادی کشور خود و وضعیت دشوار معیشتی مردم ایران، هنوز سالانه ۷۰۰ میلیون دلار به حزب‌الله کمک مالی اعطا می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا