تازه‌های سیاسی

محمد جواد لاریجانی: بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین دموکراسی جهان هستیم

دو روز پس از تمدید مأموریت جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی به آن واکنش شدیدی نشان داده و مدعی شده است که ایران بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین دموکراسی غرب آسیا و جهان است.

در بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی که روز یکشنبه ۴ فروردین در وب‌سایت این نهاد منتشر شد، همچنین از تمدید مأموریت گزارشگر ویژه در امور ایران به عنوان «اقدامی ناموجه، نامشروع و محصول دغلبازی سیاسی» یاد شده است.

پیش از این اسماعیل بقایی، نماینده جمهوری اسلامی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، قطعنامه این شورا را «طراحی ناعادلانه، ناموجه و غیرصادقانه چند دولت خاص» خوانده بود.

قطعنامه تمدید مأموریت گزارشگر ویژه برای امور ایران در نشست روز جمعه شورای حقوق بشر سازمان ملل، با ۲۲ رای موافق در مقابل ۷ رای مخالف به تصویب رسید.

مجمع عمومی سازمان ملل آذرماه گذشته در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران، از جمله بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه زندانیان، عدم دادرسی عادلانه و محدود شدن آزادی بیان، قطعنامه‌ای تصویب کرد.

تمدید مأموریت گزارشگر ویژه خواسته شمار زیادی از نهادهای حقوق بشری بود و از جمله حدود ۱۰ روز پیش، ۴۲ سازمان از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند که این مأموریت تمدید شود.

دکمه بازگشت به بالا