تازه‌های سیاسی

کتابفروشی‌های نیوزیلند آثار نویسنده اسلام‌هراس، جردن پیترسون را جمع کردند

پس از حمله تروریستی به دو مسجد مسلمانان در کرایست‌چرچ نیوزیلند که ۵۰ کشته به جای گذاشت، نیوزیلندی‌ها با اقداماتی بشردوستانه و همبستگی با خانواده های قربانیان، این حمله تروریستی را محکوم نمودند.

شهروندان نیوزیلند تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دلار به خانواده‌ قربانیان کمک کرده‌اند.

در این میان؛  آثار جردن پیترسون، یکی از پایه‌های فکری راست افراطی؛ از قفسه‌ها و روی پیشخوان کتابفروشی‌های نیوزیلند جمع شد.

یک ماه قبل از حمله‌ی تروریستی به دو مسجد مسلمانان، جردن پیترسون  در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند کتابخوانی و سخنرانی داشت. در این مراسم او با یکی از طرفدارانش عکسی به یادگار گرفته است. روی تی‌شرت این فرد نوشته شده: من افتخار می‌کنم که یک اسلام‌هراس‌ام. انتشار این عکس در شبکه‌های اجتماعی سبب شد که کتابفروشی‌های نیوزیلند آثار این نویسنده را از قفسه‌هایشان جمع‌ کنند.

برنتون تارانت، عامل اصلی حمله تروریستی به مسلمانان در کرایست چرچ نیوزیلند، یک فیلم ۱۶ دقیقه‌ای از تیراندازی به مسلمانان در مساجد نور و لیننود تهیه کرده و این فیلم را در یوتیوب در حلقه‌ای از طرفداران جردن پیترسون، به نمایش گذاشته بود. یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی این فیلم را حذف کرده‌اند.

جمال فوده، امام جماعت مسجد مسلمانان کرایست‌‌‌‌چرچ در مراسم تشییع پیکر شهدای این حمله تروریستی در حضور ١۵ هزار نفر از شهروندان نیوزیلندی گفته بود:«اسلام‌هراسی واقعیت دارد و همانطور که ملاحظه می‌کنید بسیار کُشنده است.»

دکمه بازگشت به بالا