ایران

تداوم سیل در استان گلستان و افزایش انتقادات از ضعف در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده

براساس گزارش‌ها، در سیل چند روز گذشته در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی، ۹ نفر کشته شده‌اند و یک نفر نیز مفقود است. سیل در ۱۰ شهر استان گلستان ادامه دارد و تعدادی از روستاها و ۷۰ درصد سطح شهر آق قلا به زیر آب رفته است.

علی عباسی، رئیس پزشکی قانونی مازندران، روز جمعه دوم فروردین خبر داده که در سیل چند روز اخیر پنج نفر کشته شده‌اند و یک نفر نیز مفقود است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایرنا، دو کودک در شهرهای کلاله و مینودشت در استان گلستان بر اثر سیل جان باخته‌اند.

علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز روز ۲۸ اسفند، خبر داده بود که بر اثر وقوع سیل در شهرستان مانه و سملقان در غرب این استان دو چوپان فوت شده‌اند.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر اعلام کرده که در ۱۰ شهرِ گرگان، بندرترکمن و گمیشان، آزادشهر، آق قلا، گنبدکاووس، بندرگز، علی آباد، کلاله، کردکوی و مینودشت سیل رخ داده است.

در همین حال امانگلدی ضمیر، فرماندار شهرستان مرزی آق قلا در شمال غرب استان گلستان، خبر داد که حدود ۷۰ درصد این شهر به زیر آب رفته و همچنان در محاصره سیل است.

به گفته فرماندار آق قلا، همچنین ۱۲ روستای این شهرستان در محاصره سیل هستند.

درهمین حال روزنامه ایران خبر داد که ساکنان برخی از روستاهای شهرستان گمیشان در سیل گرفتار شده‌اند و مردم و امدادرسانان با قایق در حال کمک‌رسانی به آنان هستند.

اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور، روز جمعه خبر داد که سیل به بیش از ۶ هزار خانه شهری و روستایی مازندران آسیب زده است.

«جنگل تراشی» در سال‌های گذشته، ساخت و ساز در حریم رودخانه‌های استان گلستان و بهره‌برداری غیرمسئولانه از معادن، از علل وقوع سیلاب‌های اخیر ذکر شده است.

در همین حال؛ شبکه‌های اجتماعی و برخی از وب‌سایت‌ها انتقادات متعددی از امدادرسانی نشدن به برخی از مناطق سیل‌زده مطرح کرده اند.

حضور نداشتن مناف هاشمی، استاندار گلستان، در این استان انتقاد برخی از وب‌سایت‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

دکمه بازگشت به بالا