تازه‌های سیاسی

مطهری: روحانی باید مصوبه رفع حصر را بگیرد

نايب‌رييس مجلس ایران از حسن روحانی درخواست نموده، تا مصوبه رفع‌ حصر را از شورای عالی امنيت ملی بگيرد.

علی مطهری در گفتگویی که روزنامه داخلی اعتماد آنرا منتشر ساخته، ادامه حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تداوم بی‌قانونی توصیف کرده و گفته است: به تشخيص من، شورای عالی امنيت ملی هم، تمايل به رفع‌ حصر دارد و هزينه حصر را بيشتر از منافع آن میداند.

این سخنان نایب‌رئیس مجلس ایران به این معناست که او فعالیت‌های حسن روحانی برای گرفتن مصوبه رفع حصر از شورای عالی امنیت ملی را جدی نمی‌داند.

آقای مطهری همچنین خبر داده که آبان امسال همراه با چند نماینده در دیدار با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، موضوع رفع حصر و پرونده بازداشت فعالان محیط زیست را پیگیری کرده؛ اما به نتیجه نرسیده است.

پیشتر نیز علی مطهری در یک نشست خبری گفت بود: چون نظر رهبر جمهوری اسلامی بر ادامه حصر است، سایر مقام‌ها به این موضوع وارد نمی‌شوند.

او به طور مشخص اشاره نکرد که منظورش کدام یک از مقام‌ها است؛ اما بسیاری از ناظران امور ایران، مخاطب او را حسن روحانی دانستند.

در هفته‌های گذشته تغییراتی در وضعیت حصر موسوی و کروبی ایجاد شده و آنها به منزل بستگان خود رفته‌اند یا با برخی از آشنایان و دوستان‌شان دیدار کرده‌اند؛ اما نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی، در اینباره گفته است که تغییرات جزئی هستند و در شکل و مفهوم حصر تغییری اساسی رخ نداده است.

 

دکمه بازگشت به بالا