اقتصادی

اذعان وزیر نفت به اختلاس های بزرگ در دوران تحریم و عدم پیگیری آن از سوی نظام

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران با اذعان به اختلاس های بزرگ در دوران تحریم گفته است، کسی دنبال پول‌هایی که در دوران تحریم خورده شده، نیست.

آقای زنگنه که روز شنبه ۲۵اسفند در نشست خبری افتتاح چند فازی در عسلویه سخنرانی می‌کرد، گفته: در دولت احمدی‌نژاد، فروش نفت را «به دستگاه‌های دولتی سپرده بودند که غیرقانونی بود و پول ما را خوردند.»

وزیر نفت همچنین گفته است: «شرکت‌های خارجی» که در این زمینه فعال بودند، «ورشکست شده‌اند.»

اشاره آقای بیژن زنگنه به پرونده بابک زنجانی است که گفته می‌شد قرار است بدهی‌های او از طریق سرمایه شرکت‌های خارجی‌اش پرداخت شود.

وزیر نفت ایران همچنین به پرونده فساد پتروشیمی که تاکنون دو جلسه از دادگاه رسیدگی آن برگزار شده، اشاره کرد و گفت: «بعضی از دوستان بابک زنجانی می‌خواهند این پرونده را آنقدر بزرگ کنند که بابک زنجانی فراموش شود.»

آقای زنگنه همچنین گفت در طول سال‌های گذشته به شدت برای انجام معاملات پتروشیمی از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی تحت فشار بوده است.

به گفته وزیر نفت، نزدیک به چهار میلیارد یورو ارز ناشی از فروش محصولات پتروشیمی در سال‌های ٩١ و ٩٢ بازنگشته و «ارزی هم که بازگشته طبق ارز رسمی بوده در حالی که در آن سال‌ها ارز رسمی، مرجع و آزاد وجود داشته است.»

در پرونده فساد پتروشیمی، مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی متهم به سواستفاده از ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی در دوران تحریم‌اند.

دکمه بازگشت به بالا