تازه‌های سیاسی

عضو هیئت رییسه مجلس : اروپا طرح کنترل درآمدهای نفتی ایران را دنبال می کند

اسدالله عباسی، عضو هیئت رییسه مجلس٬ به خبرگزاری تسنیم گفته که سازوکار مالی ایران و اروپا، «ابزاری برای کنترل درآمدهای نفتی ایران» است.

آنگونه که اسدالله عباسی مدعی است: اروپایی‌ها در صددند، تا از طریق اینستکس (سازوکار مالی ایران و اروپا) بدانند، درآمدهای نفتی ایران چگونه هزینه می‌شود.

آقای عباسی اینستکس را «ابزاری برای کنترل و مدیریت درآمدهای نفتی ایران از سوی اروپا» خواند و تصریح کرد: «اروپایی‌های قابل اعتماد نیستند و تا کنون به هیچ کدام از تعهدات خود به درستی عمل نکردند که حالا بخواهند این سازوکار مالی را ایجاد کنند.»

به اعتقاد این نماینده مجلس، «این سیستمی که پول ایران به بانک‌های اروپایی فرستاده شود و از اروپایی‌ها غذا و دارو وارد کنیم چندان پسندیده نیست.»

او همچنین از این که اعتماد به اروپایی‌ها و دل بستن به وعده‌های آن‌ها باعث شده که ایران «شرکایی همچون چین و روسیه را از دست بدهد» انتقاد کرد.

گفتنی است که اینستکس سازوکار ویژه مالی تجارت اروپا با ایران است که اروپا بعد از خروج آمریکا از توافق اتمی با ایران (برجام) به منظور دور زدن تحریم‌های ایران و کمک به تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران آن را ایجاد کرد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا