تازه‌های سیاسی

رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا: تحریم‌های بیشتری در راه است

برایان هوک، رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا  در جلسه‌ شورای دموکراسی در کنگره آمریکا اظهار داشت: کاخ ‌سفید به دنبال فشار حداکثری بر ایران است و امکان دارد معافیت برخی از کشورها از تحریم نفتی ایران را پس از پایان مهلت آن در اردیبهشت تمدید نکند. او همچنین از احتمال وضع تحریم‌های تازه و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر ایران خبر داد.

برایان هوک، همچنین با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار به قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران از سوی علی خامنه‌ای، تصریح کرد: از نظر من، آقای سلیمانی وزیرخارجه ایران است، نه جواد ظریف.

مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا با عجیب خواندن آرزوی رهبر نظام ایران برای به شهادت رسیدن سلیمانی اضافه کرد: این سخن، با اظهارات آخرالزمانی رژیم ایران از جمله گفته‌های احمدی نژ‌اد شباهت دارد.

برایان هوک فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر در ایران و فعال بودن آیت الله علی‌ خامنه ای، و محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه ایران در توییتر را نشانه ریاکاری حکومت ایران دانست.

برایان هوک که در جمع گروهی از فعالان جامعه‌مدنی ایران و منتقدان حکومت ایران سخن می‌گفت، گفته است: در شرایط فعلی بازار جهانی نفت، آمریکا می‌‌تواند فشار بیشتری بر صادارت محصولات نفتی ایران وارد کند و این امکان را خواهد داشت که فروش نفت ایران را به صفر برساند.

رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال تحریم ابراهیم رئیسی مانند صادق لاریجانی، رئیس پیشین این قوه گفت: «ما تحریم‌ها را پیش از عملی شدن علنی نمی‌کنیم.».

وی همچنین خبر داد که تحریم‌های تازه ای در راه است اما در این مرحله نمی‌تواند اطلاعات بیشتری بدهد.

تحریم نفتی آمریکا علیه ایران از ماه نوامبر گذشته آغاز شد. چند کشور از جمله چین، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه شش ماه از تحریم‌ها معاف شدند تا واردات نفت خود از ایران را کاهش بدهند.

اوایل ماه مه دولت ترامپ باید بار دیگر درباره معافیت خریداران نفت ایران تصمیم بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا