اقتصادی

افزایش دوباره قیمت مرغ و گوشت گوسفندی در ایران

گزارش‌ها از ایران نشان می دهد که روند افزایش قیمت مرغ و گوشت گوسفندی همچنان ادامه دارد.

دولت اعلام کرده که آنقدر به واردات گوشت و مرغ ادامه می‌دهد که قیمت در بازار بشکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با این‌حال قیمت گوشت و مرغ همچنان رو به افزایش است. پنجشنبه ۲۳ اسفند قیمت هر کیلو مرغ به حدود ۱۸ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوسفندی به حدود ۱۲۰ هزار تومان رسید.

خبرگزاری ایسنا در یک گزارش به نقل از یکی از قصاب‌ها آورده است: «آنقدر اوضاع وخیم شده که برخلاف روزهای پایانی اسفند پارسال نه تنها توان خرید گوشت قرمز به اندازه کافی را نداریم، بلکه کسی نمی‌تواند آن را به اندازه دلخواه برای خود و خانواده‌اش خریداری کند».

وی در بیان وضعیت کنونی بازار گوشت تصریح کرد: «سال گذشته تمام یخچال و حتی فضای بیرون از یخچال قصابی‌ها پر از لاشه‌های گوشت قرمز گوسفندی بود و آنقدر خرید و فروش رونق داشت که نمی‌توانستیم چند دقیقه وقت برای استراحت داشته باشیم، اما در این روزها نه تنها دیگر خبری از آن رونق نیست، بلکه فروش چند تکه لاشه هم که روزانه خریداری می‌کنیم، چند روز طول می‌کشد».

در پیوند با این خبر، گزارش شده که کارگران کشتارگاه نهاوند روز چهارشنبه ۲۲ اسفند دست از کار کشیده و تجمع اعتراضی بر پا کردند.

کارگران این کشتارگاه  ۴ ماه است که دستمزد نگرفته‌اند و نگران امنیت شغلی خود هستند.

به نوشته ایرنا، ۵۰ کارگر این کشتارگاه در معرض بیکاری قرار گرفته‌اند.

کشتارگاه نهاوند به علت کاهش کشتار دام در «وضعیت بحرانی‌»ست. پیش‌تر ۸۰ واحد قصابی نهاوند، روزانه ۶۰ گوسفند و ۲۰ تا ۳۰ گاو و گوساله به کشتارگاه می‌برده‌اند اما اکنون این تعداد به ۱۰ رأس رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا