تازه‌های سیاسی

احکام ۲۳ درویش گنابادی به آن‌ها ابلاغ شد

۲۳ نفر از دراویش گنابادی که در جریان رویدادهای موسوم به «گلستان هفتم» بازداشت شده بودند، در مجموع به ۱۹۰ سال حبس تعزیری، ۴۶ سال تبعید، ۱۷۷۶ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۴۶ سال محرومیت اجتماعی و حضور در رسانه‌ها و احزاب محکوم شدند.

به‌گزارش سایت مجذوبان نور، آن‌ها به دلیل اعتراض به حصر غیرقانونی نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی و غیرقانونی خواندن روند رسیدگی به پرونده‌ دراویش بازداشتی، از حضور در دادگاه‌هایی که به‌گفته‌ آن‌ها مصداق تفتیش عقاید بوده است، خودداری کرده‌اند.

حکم تبعید این دراویش با اعمال ماده ۲۳ قانون مجازات صادر شده است.

طبق این ماده، قاضی می‌تواند به اختیار خود برای محکوم مجازات تکمیلی در نظر بگیرد. مجازات تکمیلی به قاضی این اختیار را می‌دهد تا بر اساس تشخیص خود برای محکومان تا دو سال تبعید صادر کند.

شهرستان‌های میرجاوه، زهک، تایباد، سراوان، سربندان، خاش، ثلاث باباجانی و برازجان عمده شهرستان‌هایی هستند که به‌عنوان تبعیدگاه این دراویش درنظر گرفته شده‌اند.

حکومت ایران به‌ویژه در یک سال اخیر فشار کم سابقه‌ای را بر دراویش گنابادی وارد کرده است. این فشارها پس از واقعه گلستان هفتم علنی شد. در این رویداد که نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته در اطراف منزل نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی رخ داد مأموران امنیتی صدها تن از دراویش را زخمی و بازداشت کردند.

 

دکمه بازگشت به بالا