تازه‌های سیاسی

اتحادیه اروپا خواستار تجدیدنظر فوری در حکم نسرین ستوده شد

سخنگوی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، با انتشار بیانیه‌ای، صدور حکم «زندان و شلاق» برای نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی در ایران را تحولی نگران کننده خوانده و خواستار تجدید نظر فوری در این حکم شده است.

مایا کوتسیانچیچ، سخنگوی فدریکا موگرینی، در بخشی ازین بیانیه نوشته است: محکومیت اخیر نسرین ستوده، وکیل حقوق بشری، به دست‌کم هفت سال زندان یک تحول نگران‌کننده است.

چند روز پیش گزارش های ضد نقیضی در خصوص صدور ۳۳ سال زندان و تحمل ۱۴۸ ضربه شلاق، برای نسرین ستوده منتشر شد.

انتشار این خبر از طرف آقای رضا خندان، همسر خانم ستوده در حالی بود که محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی، گفته است، نسرین ستوده، فقط به هفت سال حبس محکوم شده است.

با این حال، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه خود تصریح کرده است که نسرین ستوده، برندۀ جایزۀ ساخاروف اتحادیۀ اروپا، درفرایندی فاقد دادرسی عادلانه و با نقض ابتدایی ترین حقوق متهم به طور غیابی محاکمه و محکوم شده است.

در قسمتی دیگر ازین بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا انتظار دارد، در حکم صادره برای نسرین ستوده و همسرش رضا خندان، که در ژانویه گذشته به شش سال زندان محکوم شد، فورا تجدید نظر شود.

سخنگوی فدریکا موگرینی تاکید کرده است: اتحادیه اروپا همچنین انتظار دارد ایران حق رضا خندان و نسرین ستوده را برای تجدید نظر خواهی در احکام خود رعایت کند و محترم بشمارد.

در همین زمینه، آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا هم صدور حکم تازه برای نسرین ستوده را به شدت محکوم کرده است.

آنتونیو تایانی در توییتر نوشته است که نسرین ستوده زندگی خود را صرف دفاع

 

دکمه بازگشت به بالا