اقتصادی

سازمان ملل: ۴۳ درصد مردم کره شمالی گرسنه‌اند

سازمان ملل در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که در کره شمالی ۴۳ درصد مردم (حدود ۱۱ میلیون نفر) به‌دلیل برداشت فاجعه‌بار محصولات کشاورزی دچار «ناامنی مزمن مواد غذایی و سوء تغذیه گسترده» هستند و به کمک نیاز دارند.

سازمان ملل در این گزارش که چهارشنبه ۱۵ اسفند / ۶ مارس منتشر شده، با تأکید بر افزایش خطر سوء تغذیه و بیماری در کره شمالی، آورده است که این تعداد، ۶۰۰ هزار نفر بیشتر از شمار افراد دچار سوء تغذیه در سال گذشته میلادی است.

تاپان میشرا، نماینده و هماهنگ‌کننده سازمان ملل در کره شمالی در این‌باره گفت از این ۱۱ میلیون نفر، ۳،۸ میلیون نفر در وضعیت اضطراری به‌سر می‌برند و به کمکی معادل ۱۲۰ میلیون دلار نیاز دارند.

رژیم اقتدارگرای کره شمالی در سال گذشته بدترین برداشت محصولات کشاورزی را در بیش از ۱۰ سال گذشته ثبت کرد، و این موجب کمبود مواد غذایی در کشور شد.

محصولات کشاورزی در کره شمالی نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰۰ هزار تن کاهش داشته است.

کمبود بودجه با تحریم‌های شدید جامعه جهانی علیه کره شمالی به‌دلیل برنامه‌های هسته‌ای و آزمایش موشک‌های بالستیک این کشور وضعیت را پیچیده‌تر کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ۹ اسفند /  ۲۸ فوریه دومین دور مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای خود در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار کردند. در این مذاکرات، ترامپ به اون وعده شکوفایی اقتصادی کره شمالی را داده و تأکید کرد که پیونگ‌یانگ با خلع سلاح هسته‌ای به یک قطب اقتصادی تبدیل می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا