ایران

اعتراض‌‌ها نسبت به طرح انتقال آب خزر به سمنان ادامه دارد

برکناری پروین فرشچی از معاونت محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی، به دلیل مخالفتش با انتقال آب خزر به سمنان، انتقادهای زیادی را برانگیخت.

در همین رابطه، برخی از نمایندگان مجلس از خانم فرشچی حمایت کردند.

سازمان محیط زیست ایران روز یکشنبه ۱۲ اسفند در پایگاه اطلاع رسانی خود درباره برکناری پروین فرشچی توضیح داده است: که ربط دادن تغییر معاون محیط زیست به انتقال آب خزر وجاهت ندارد.

سازمان محیط زیست اعلام کرده است که جابجایی فرشچی از حدود یک سال پیش درحال بررسی بوده؛ اما به دلیل مطرح شدن مسئله سفیر شدنش در کشور فنلاند به تعویق افتاده بوده است.

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، روز شنبه ۱۱ اسفند  با صدور حکمی، پروین فرشچی را برکنار و احمدرضا لاهیجان‌زاده را به عنوان سرپرست معاونت محیط زیست دریایی این سازمان منصوب کرد.

پروین فرشچی از ۲۲ دی ۹۲ معاونت دریایی سازمان محیط زیست را برعهده داشت و از نخستین روزی که او این مسئولیت را برعهده گرفت، با طرح انتقال آب خزر به سمنان مخالفت کرده و آن را غیرعلمی و غیرتخصصی دانسته است.

با برکناری پروین فرشچی اکنون یکی از بزرگترین موانع بر سر راه اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان در بدنه دولت برداشته شده است.

اما نمایندگان استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان با انتقال آب خزر به استان زادگاه روحانی، رئیس جمهوری مخالفت کرده‌اند و آن را غیرمسئولانه دانسته‌اند.

در همین ارتباط، قاسم احمدی لاشکی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در توضیح علت مخالفتش با انتقال آب خزر توضیح داده است: «این طرح  موجب شور شدن و آلودگی آب در محل می‌شود و موجب کاهش گونه‌های زیست‌محیطی و از بین رفتن جنگل‌ها خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا