تازه‌های سیاسی

دومین روز از تحصن سراسری معلمان در کشور ادامه یافت

شمار زیادی از معلمان کشور، به دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در ده‌ها شهر، دست از کار کشیده و برای رسیدن به مطالبات صنفی خود تحصن کرده اند. این تحصن سومین دور از اعتصابات معلمان ایران طی یک سال گذشته است.

بر اساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های داخلی منتشر شده، معلمان از دیروز یکشنبه ۱۲ اسفند در برخی از مدارس استان‌های مختلف ایران به نشانه اعتراض به کلاس‌های درس نرفته و در دفتر مدارس تحصن کرده‌اند.

طبق گزارش های رسیده از ایران، این تحصن تاکنون در استان‌های کردستان، کرمانشاه، البرز، همدان، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، مازندران، خوزستان، فارس، گیلان، سیستان و بلوچستان، یزد، قزوین، زنجان و چهارمحال و بختیاری با استقبال مواجه شده است.

در همین ارتباط، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان اعلام کرده است که معلمان با خودداری از رفتن به کلاس‌های درس و حضور در دفتر مدارس در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفند، به روش‌های ممکن، دانش‌آموزان و اولیای آنها را از اهداف خود آگاه خواهند کرد.

به گفته این شورا، تصمیم به تحصن، بنابر درخواست همکاران و در اعتراض به انباشت مطالباتی است که سال‌هاست با بی‌مهری مسئولان مواجه گردیده است.

در بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، آزادی فعالان صنفی فرهنگی و رفع تمام موانع قانونی برای فعالیت آزاد تشکل‌های صنفی به عنوان یکی از مطالبات اصلی معلمان ذکر گردیده است.

همچنین از دیگر مطالبات صنفی معلمان، تشکل‌یابی مستقل، رفع تبعیض، بیمه کارآمد و فراگیر، برقراری عدالت آموزشی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی است.

لازم به اشاره است که شماری از فعالان فرهنگی و چهره‌های شاخص معلمان ایران همچون محمد حبیبی، محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی به دلیل فعالیت‌های صنفی خود، اکنون در زندان به سر می‌برند.

دکمه بازگشت به بالا