تازه‌های سیاسی

محرومیت رضا ملک، زندانی سیاسی از دریافت خدمات درمانی

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا ملک، زندانی سیاسی که در حال تحمل محکومیت ۵ ساله خود در زندان اوین است از مشکلات جسمی بسیاری از جمله درد شدید در ناحیه کمر رنج می‌برد. علیرغم توصیه پزشکان مبنی بر لزوم درمان و جراحی از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می شود. این زندانی در روزهای اخیر در زندان مورد آزار و ضرب و شتم قرار گرفته است.

هرانا به نقل از این منبع مطلع گزارش داده است: «در روزهای اخیر چند تن از زندانیان به تحریک معاون زندان اوین، در اتاق محل حبس آقای ملک؛ وی را مورد آزاد و ضرب و شتم قرار داده‌اند وعلیرغم شکایت این زندانی به مسئولان زندان، هیچ پاسخ و رسیدگی در این خصوص صورت نگرفته است».

پیشتر حکم محکومیت رضا ملک، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که اوایل سال جاری توسط قاضی مقیسه از بابت اتهاماتی همچون “تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در تیرماه سال جاری با رای دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

رضا ملک پیش از این نیز سابقه چند بار بازداشت را دارد؛ وی که از جمله مسئولان سابق وزارت اطلاعات است، به دلیل افشای برخی از زوایای قتل‌های زنجیره‌ای، از ۱۲ تیرماه ۱۳۸۰ تا فروردین‌ماه ۱۳۹۳؛ حدود ۱۳ سال در زندان به‌سر برد.

دکمه بازگشت به بالا