سیاسیمقاله

پیش بینی‌های رحیم صفوی از وقایع زمان ظهور

 ?حسین باستانی

 

سرلشکر یحیی (رحیم) صفوی دستیار نظامی و مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای، امروز در «اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی» گفته‌اند: «در زمان ظهور طبق روایات، عقل مردم ۲۷ برابر عقل کنونی تمام مردم خواهد شد… این‌طور نیست که پس از ظهور، جنگ حق و باطل تمام شود، زیرا پس از ظهور یهودیان و مسیحیان وجود دارند… اشغال قدس شریف طی بیش از ۷۰ سال گذشته و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و مسائل منطقه از جمله شامات (سوریه، عراق و لبنان) و حمله نظامی سبوعانه سعودی‌ها و کشتار هزاران یمنی مظلوم می‌تواند از زمینه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) باشد

 

خبرهایی که سرلشکر صفوی از آینده داده‌اند، و به ویژه پیش بینی‌شان از تاثیر وقایع سوریه و عراق و لبنان و فلسطین (که متحدان ایران هم در آنها درگیرند) بر ظهور امام زمان، برخی پیش‌بینی های‌ ایشان در زمان جنگ هشت ساله را به یاد می‌آورند.

 

بعد از شکست عملیات رمضان برای تصرف بصره، فرماندهان سپاه جلسه‌ای برای بررسی وضعیت تشکیل دادند که شرح آن، در صفحات ۴۵۵ تا ۴۵۹ کتاب «عبور از مرز» نوشته علیرضا لطف‌الله زادگان آمده است. در این جلسه، محسن رضایی از «شرح غم‌انگیز اظهار عجز فرماندهان تیپ» سخن می‌گوید و از «عصبانی» شدن برخی فرماندهان بر اثر شکست عملیات گلایه می‌کند. بعد از او حسین خرازی، که در آن زمان فرمانده تیپ بود، توضیح می‌دهد مشکل کسانی مانند او نه با ادامه جنگ، که با جنگیدن بدون آمادگی لازم است.

 

نقطه عطف این جلسه، صحبت‌های رحیم صفوی از فرماندهان ارشد سپاه بود که مدتی بعد به فرماندهی نیروی زمینی سپاه رسید. در صفحات ۴۷۹ تا ۴۸۱ کتاب «عبور از مرز» توضیح داده شده که آقای صفوی سخنان خود را با مژده پیروزی بر عراق و اسرائیل شروع کرده و با نقل برخی روایات نتیجه گرفته که باید حملات ایران از محور بصره ادامه پیدا کند.

 

رحیم صفوی می‌گوید: «عین روایات است، الان کتابش هم موجود است. کتاب یوم الخلاص که یک کتاب قدیمی است، مترجمش کامل سلیمان است که یک سنی است ولی نقل قول‌هایش از ائمه اطهار است.» وی مدعی می‌شود که در این کتاب به طور غیرمستقیم به صدام حسین اشاره شده و نبرد جاری از «علائم ظهور» امام زمان دانسته شده است.

 

جعفر شیرعلی نیا، مورخ جنگ، در اشاره‌ای تامل برانگیز به گفتگوهای جلسه فرماندهان سپاه بعد از شکست رمضان، توضیح داده که اظهارات رحیم صفوی در آن جلسه تاریخی، مبتنی بر تصورات کاملا غیرواقعی بوده است. آقای شیرعلی نیا، یادآوری کرده که: «یوم الخلاص کتابی قدیمی نیست، کامل سلیمان مترجم کتاب نیست و مولف آن است و شیعه است و سنی نیست

 

اما هر چه بود، صحبت‌های رحیم صفوی و همفکرانش در جلسه معروف فرماندهان سپاه، تاثیر خود را در متقاعد کردن منتقدان ادامه عملیات از محور بصره می‌گذارد: حملات ایران برای تصرف بصره، با عملیات والفجر مقدماتی و والفجر یک ادامه می‌یابند که هر دو، به شکست‌های جدید و بسیار بزرگ منجر می‌شوند.

منبع : کانال نویسنده

? نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه شبکه جهانی کلمه نیست.

 

? مقاله هاى منتشر شده تنها بازتاب دهنده نظر نويسنده آن است.

دکمه بازگشت به بالا