ایران

آبرسانی به ۸۰ درصد روستاهای ایران با تانکر

رئیس سازمان مدیریت بحران ایران خبر داده است، هرچند با بارندگی های امسال، ۲۰۰ سد کشور پر شده؛ اما همچنان آبرسانی به ۸۰ هزار روستا و آبادی با تانکر صورت می گیرد.

و این گفته های آقای اسماعیل نجار به این معناست که آب ۸۰ درصد روستاها و آبادی های ایران با تانکر تامین می گردند.

خشکسالی و برداشت بی رویه آب های زیرزمینی در دهه های اخیر، مناطق روستایی را با بحران آب مواجه کرده و به مهاجرت روستاییان به شهرها دامن زده است.

در این بازار بی آبی، سهم استانهای محروم، از جمله سیستان و بلوچستان اما؛ بسیار بالاتر از سایر نقاط ایران است و آنطور که نماینده مردم ایرانشهر در مجلس خبر داده: تأمین منابع آبی ۱۲۰۰ روستا در بلوچستان با تانکر عملیاتی می‌شود و ۵۰ درصد سیستم آبیاری در منطقه ایرانشهر در تنش است.

و این درحالی است که پیش از پدیدار شدن بحران آب در ایران، که بسیاری از متخصصان حوزه آب و محیط زیست، آنرا محصول سیاست های نادرست و سوء مدریت حکومت عنوان میکنند، آب ۹۰ درصد از روستاهای کشور از طریق چاه تامین می شد.

گفتنی است خبر آبرسانی ۸۰ درصد روستاها در کشور درحالی منتشر می شود که پیشتر یک نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داده بود، که شورای عالی آب و شورای عالی امنیت ملی مشترکاً به رسانه‌ها دستور داده‌اند که مسائل مربوط به بحران بی‌آبی را رسانه‌ای نکنند.

دکمه بازگشت به بالا