اقتصادی

جزییات بدهی میلیاردی شهرداری تهران در دوره قالیباف

درحالیکه معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شهرداری تهران می‌گوید: بدهی‌های شهرداری تهران در دورانی که این نهاد در دستان قالیباف بوده، یعنی تا پایان شهریور سال گذشته، به بالای ۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ اما شهردار سابق این بدهی میلیاردی را به کلی تکذیب می‌کند.

سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری شهرداری تهران در گفتگویی با خبرگزاری حکومتی ایرنا گفته است: رقم قطعی بدهی‌های ثبت شده و ثبت نشده شهرداری تهران تا پایان شهریور ۹۶، نزدیک به ۵۲ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان است؛ که البته با توجه به افزوده شدن جرایم مربوط به تسهیلات بانکی بیشتر هم شده است.

از سویی دیگر، محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران که به شدت مورد انتقاد است، چند روز پیش در یک برنامه تلویزیونی، بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران را تکذیب کرد و آن را “یک دروغ بزرگ” نامید.

این در حالی است که مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران روز چهارشنبه اول اسفند ضمن رد اظهارات قالیباف، به خبرگزاری ایرنا گفت که: تنها یک قلم بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است و سایر بدهی‌های شهرداری تهران نیز از ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی به سیسستم بانکی جداست.

به گفته او «شهرداری تهران حداقل هشت هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است که این رقم بدهی نیز به دوران شهرداری قالیباف مرتبط است.

اواخر آذرماه گذشته نتایج یک پژوهش در مدیریت شهری تهران از ۳۶ منشأ فساد در شهرداری پایتخت کشور پرده برداشت.

در عین حال، رسانه‌ای شدن اسناد جنجال‌برانگیز واگذاری املاک نجومی در دوران ریاست محمدباقر قالیباف بر شهرداری تهران هم، موضوع فساد در این نهاد را هر چه بیشتر به سطح افکار عمومی کشاند.

 

دکمه بازگشت به بالا