اقتصادی

قیمت دلار به کانال ۱۴ هزار تومان نزدیک شد

سایت‌های ارز و طلا صبح پنجشنبه ۲ اسفند؛ قیمت دلار را حدود ۱۳ هزار و نهصد تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ تومان گران‌تر شده است.

پس از آنکه مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه گذشته درباره لایحه پالرمو، یکی از لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی به تصمیم نرسید، قیمت دلار وارد کانال ۱۳ هزار تومان شد و سپس روند صعودی به خود گرفت؛ به‌گونه‌ای که طی دو روز، قیمت دلار از ۱۳۳۰۰ تومان به حدود ۱۳۹۰۰ تومان رسید.

همزمان دیگر ارزهای خارجی نیز با افزایش قیمت همراه بوده است؛ بنا بر اعلام سایت‌های ارز و طلا در روز پنجشنبه هر یورو به قیمت ۱۵۶۴۵ تومان و پوند بریتانیا نیز به قیمت ۱۷۹۸۵ تومان در بازار ارز به فروش رسید.

افزایش قیمت ارزهای خارجی در حالی‌ست که رییس بانک مرکزی اعلام کرده است: برای کنترل بازار ارز طرح‌هایی داریم. وی به جزئیات این طرح‌ها هیچ اشاره‌ای نکرد.

این، نخستین بار نیست که مقامات حکومتی از تلاش برای کنترل بازار ارز سخن می‌گویند، اما نوسانات این بازار، به افزایش نرخ تورم در ایران انجامیده و حتی در مقطعی که قیمت دلار پس از جهش بها، بار دیگر مقداری با کاهش قیمت مواجه شد، اما روند صعودی قیمت کالاها در ایران همچنان ادامه یافت.

دکمه بازگشت به بالا