تازه‌های سیاسی

برایان هوک: امیدواریم کلید سفارت ایران به نمایندگان واقعی ایرانیان بازگردانده شود

وزارت خارجه ایالات متحده در حساب توئیترش، با انتشار ویدیویی از سفارت سابق ایران در واشینگتن، نسبت به برقراری دوباره پیوندهای دیپلماتیک میان دو کشور، ابراز امیدواری کرده است.

او اما در عین حال تاکید کرده، تحقق این امر، در گروی تغییر سیاست های حکومت ایران نسبت به با چهار دهه گذشته است.

این ویدئو با سخنانی از برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همراه است که در ابتدای آن، از تعهد آمریکا نسبت به حفظ ساختمان سفارت ایران در واشینگتن، و متعلقات این ساختمان از جمله فرش‌های نفیس ایرانی، تا روزی خبر میدهد، که کلید آن به نمایندگان واقعی مردم ایران بازگردانده شود.

آقای هوک سپس از ضرورت بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور می‌گوید و می‌افزاید؛ اما این امر «دست حکومت ایران است که مسیر بهتری برای مردمش ترسیم کند. این رژیم باید کمتر مانند یک آرمان انقلابی و بیشتر شبیه یک کشور نرمال رفتار کند».

مایک پومپئو، وزیر خارجه این کشور، نیز در گفت‌وگویی که به تازگی با رادیو فردا انجام داده، عنوان کرده است، که واشینگتن می‌خواهد، رفتار ایران مانند یک کشور معمولی باشد.

برایان هوک در ویدئوی وزارت خارجه آمریکا منظور از این رفتار معمولی را شرح داده است، که از جمله آن، پایان دادن به سیاست تهدید ایالات متحده و شرکای آن در خاورمیانه و توجه به منافع و خواست ملت ایران است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، مشخصه های سیاست‌ جمهوری اسلامی را سوءمدیریت اقتصادی، تخریب محیط زیست و ماجراجویی‌های خشونت‌آمیز در خارج از کشور توصیف کرده است.

دکمه بازگشت به بالا