تازه‌های سیاسی

اروپا تحریم هایش علیه دانشگاه شریف و بهشتی را همچنان ادامه میدهد

وزیر علوم ایران می‌گوید در سفر اخیر خود «به اروپا»، «رایزنی‌هایی درباره رفع تحریم دانشگاه شریف و دانشگاه بهشتی از سوی کشورهای خارجی انجام داده است؛ اما از لحن او برمی آید، که این مذاکرات راه به جایی نبرده‌است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا، امروز ۲۹ بهمن، به نقل از منصور غلامی، وزیر علوم ایران، گزارش داده است: «در سفر اخیرم به اروپا ضمن شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری میان ایران و اتحادیه اروپا، رایزنی‌هایی در خصوص رفع این تحریم‌ها انجام دادم».

آقای غلامی همچنین گفته است، این تحریم‌ها در پیوند با «سوءظنی که مقامات این کشورها به فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارند» اعمال گردیده.

وزیر علوم جمهوری اسلامی در عین حال ابراز امیدواری کرد که «تحریم دانشگاه‌های کشور از سوی کشورهای خارجی رفع شود».

در اظهارات منصور غلامی مشخص نیست آیا او برای گفت‌وگو به کشور یا کشورهای مشخصی در اروپا رفته و یا این‌که این مذاکرات تنها با مقام‌های اتحادیه اروپا، برای نمونه در بلژیک یا جای دیگر، انجام شده‌است.

موضوع تحریم‌ها علیه برخی مراکز آموزشی مانند دانشگاه شریف و بهشتی موضوع تازه‌ای نیست و در سال‌های اخیر چندین بار مطرح شده‌است.

همزمان با تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی، اروپایی‌ها و برخی دیگر از کشورها، همراه با ایالات متحده، به دلیل آنچه کمک برخی از دانشگاه های ایران به توسعه فناوری موشک هسته ای و نظامی خوانده شد، تحریم‌هایی جداگانه را علیه تهران به اجرا درآوردند که مشمول تحریم دانشگاهی نیز می شد.

 

دکمه بازگشت به بالا