تازه‌های سیاسی

علما و ائمه جمعه اهل سنت، خواستار علت‌یابی انفجار زاهدان شدند

در پی انفجار اتوبوس سپاه پاسداران در مسیر خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، علما و ائمه جمعه اهل سنت ایران، ضمن تقبیح ناامنی و خونریزی، خواستار علت‌یابی بروز چنین حوادثی شدند.

مولانا عبدالحمید، امام جمعه زاهدان، ضمن محکوم کردن این حمله تصریح کرد: هرگونه «کشتار» و «ناامنی» به ضرر مردم استان سیستان و بلوچستان است.

این چهره برجسته اهل سنت ایران همچنین اظهار داشت: مردم باید حرف خود را بزنند و مشکلات خود را مطرح نمایند و انتقاد سازنده داشته باشند، اما نباید ناامنی ایجاد شود.

در همین رابطه، واحد خبر شبکه کلمه گزارش داده است: مولانا فضل‌الرحمن کوهی، امام جمعه پَشامگ ضمن تقبیح ناامنی و خونریزی در منطقه، از مسئولان خواست تا در شناسایی عاملان حادثه تحقیقات لازم را انجام داده و از هرگونه واکنش عجولانه و انتقام‌جویانه بپرهیزند.

وی با اشاره به اهمیت علت‌یابی در چنین حوادثی اضافه کرد: در هنگام بروز این حوادث، توجه به سه موضوعِ «شناسایی عاملان»، «علت‌یابی حادثه» و «رعایت عدالت» حایز اهمیت است.

مولانا فضل‌الرحمن کوهی تأکید کرد: «تا زمانی که علت یابی انجام نشود، باب این اتفاقات مسدود نخواهد شد».

امام جمعه پَشامگ با اشاره به اهمیت رعایت عدالت در چنین حوادثی، اظهار داشت: «اگر پدر مجرم است، نباید برای پسر و یا برادر مشکل‌سازی شود».

علما و چهره‌های مذهبی اهل سنت، همچنین نسبت به اقدامات تلافی‌جویانه و غیرقانونی حکومت ایران در برابر این حمله هشدار داده و بر تحقیقات همه‌جانبه و رعایت عدالت تأکید نموده‌اند.

لازم به ذکر است که ۲۴ بهمن ماه در پی انفجار یک خودروی مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل نیروهای سپاه در مسیر خاش – زاهدان ۲۷ نیروی سپاه کشته و ۱۳ نفر دیگر مجروح شدند. گروه جیش‌العدل با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا