تازه‌های سیاسی

استفاده رژیم ایران از حمله زاهدان برای زیر سوال بردن کنفرانس ورشو و همچنین کم کردن فشار برخود

در حالیکه مقامات رژیم ایران قصد دارند از حمله به اتوبوس سپاه در زاهدان بهره تبلیغاتی ببرند وهمچنین کنفرانس ورشو ودیگر کشورها را زیر سوال ببرند، وزارت خارجه لهستان به اظهارات وزیر خارجه جمهوری اسلامی، واکنش نشان داد وتأکید نمود:لهستان تمامی اشکال تروریسم، و از جمله حمله‌ای که در جاده زاهدان – خاش روی داد، را محکوم می‌کند.
به گفته وزارت خارجه لهستان ، کنفرانس ورشو بازتاب‌دهنده «دموکراسی، آزادی بیان و همبستگی است» و به رغم گفته‌های ظریف، «هیچ تروریستی امروز در ورشو حضور ندارد».
این واکنش بعد از آن مطرح می شود که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در توئیتی که روز چهارشنبه ۲۴ بهمن منتشر شد، همزمانی حمله به اتوبوس حامل پاسداران در شرق ایران و آغاز نشست ورشو را تلویحاً مرتبط دانسته و نوشته بود: «به ویژه وقتی که همتایان همان تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن می‌گیرند و ربات‌های توئیتری نیز از آن حمایت می‌کنند».
ازدیگر سو ،حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در پیامی گفته: “این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل آویو و ایادی منطقه ای آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعی برای ایران هراسی و هم ادعای مبارزه با تروریسم و امنیت آفرینی برای خاورمیانه را دارند.”
به گزارش رسانه‌ها اتوبوسی که هدف حمله قرار گرفته متعلق به لشکر ۱۴ امام حسین اصفهان بوده و سرنشینان آن بعد از پایان ماموریت مرزبانی در حال بازگشت بوده‌اند.
لازم به اشاره است که نشست ورشو که بر «صلح و امنیت در خاورمیانه» تمرکز دارد از روز چهارشنبه با بیانیه مشترک رئیس‌جمهوری لهستان و معاون رئیس‌جمهوری آمریکا آغاز به کار کرد و مراسم گشایش آن صبح پنج‌شنبه برگزار شد. در این نشست هیچ یک از مقام‌های ایران به این کنفرانس دعوت نشده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا