تازه‌های سیاسی

متهم شدن یک افسر ضدجاسوسی سابق آمریکا به همکاری با ایران

گزارش‌های منابع آمریکایی حاکی است که یک افسر ضدجاسوسی سابق نیروی هوایی آمریکا به همکاری با ایران متهم شده است. بر اساس این گزارش ها این شخص متهم است که اطلاعات فوق‌سری درباره شبکه جاسوسی پنتاگون به ایران داده است.
در این ارتباط، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه (۱۳ فوریه) با اعلام خبر مذکور نام این افسر را “مونیکا ویت” اعلام کرده است .
این گزارش همزمان می گوید: چهار ایرانی نیز به همکاری با سپاه پاسداران در عملیات‌های سایبری-امنیتی متهم شده‌ و تحت تعقیب اف‌بی‌آی قرار گرفته‌اند.
بیاینه مذکور در باره شرح اتهامات افسر ضدجاسوسی سابق نیروی هوایی آمریکا نوشته: خانم ویت در سال ۲۰۱۳ شروع به همکاری با ایران کرده و اطلاعات فوق‌سری چون هویت چند نفر از جاسوسان آمریکایی را به مقام‌های ایرانی داده است.
آن طور که دادگستری آمریکا می‌گوید: مونیکا ویت در فوریه سال ۲۰۱۲ (هفت سال پیش) برای حضور در کنفرانس “هالیوودیسم” به ایران می‌رود که سازمان افق‌نو برگزار کرده و سپاه پاسداران یکی از اسپانسرهای آن بوده است.
خانم ویت در جریان این سفربا نهادهای امنیتی ایران آشنا شده و یک سال بعد، یعنی در ماه اوت سال ۲۰۱۳ در جریان سفری دیگر به ایران در حالی که خانه و تجهیزات کامپیوتری لازم در اختیار او قرار داده شده، شروع به لو دادن اطلاعات محرمانه آمریکا کرده است. گفته شده وی اسامی چند مامور امنیتی آمریکایی را که با آنها همکاری می‌کرده یا آنها را می‌شناخته به ماموران اطلاعاتی ایران داده است.
در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا همچنین نام چهار شهروند ایرانی دیده می‌شود که آمریکا می‌گوید در پی همکاری خانم ویت با ایران توانسته‌اند علیه جاسوسان آمریکایی عملیات امنیتی-سایبری انجام دهند.
مجتبی معصوم‌پور، بهزاد مصری، حسین پرور و محمد پریار چهار ایرانی هستند که در پرونده وزارت دادگستری علیه مونیکا ویت نام‌شان گنجانده شده است.

دکمه بازگشت به بالا