تازه‌های سیاسی

افزایش تلفات نیروهای سپاه در پی حمله جیش العدل در استان سیستان و بلوچستان

منابع حکومتی می گویند تلفات نیروهای سپاه در پی حمله روز گذشته جیش العدل افزایش یافته است؛ در همین زمینه، محمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان به تسنیم گفته است: «بر اساس آخرین گزارشات واصله این حمله که در محور زاهدان به خاش رخ داده» تاکنون ۲۷ کشته و ۱۳ زخمی در پی داشته است.
خبرگزاری ایرنا نیز می‌گوید، منابع غیر رسمی تعداد کشته شدگان را بین ۲۷ تا ۴۱ نفر اعلام کرده‌اند.
در همین حال، مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به ایرنا گفته است که تعدادی از مجروحان این حادثه به بیمارستانهای زاهدان منتقل شده اند.
قرارگاه قدس سپاه نیز در بیانیه‌ای درباره نحوه این حمله نظامی اعلام کرده است: «در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت»، جمعی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.
در پیوند با این موضوع ،گروه جیش العدل در بیانیه تکمیلی خود اعلام کرده که از ۶ ماه قبل این نیروها را زیر نظر داشته است و از زمان تعویض ۴۰ روزه شیفت آنها اطلاع پیدا کرده است.
این سازمان همچنین با رد “انتحاری” بودن این انفجار، گفته این عملیات با گذاشتن یک خودروی بمبگذاری شده با حجم بالایی از مواد منفجره در مسیر از پیش تعیین ‌شده انجام شده است.
همزمان علی فَدَوی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران تهدید کرده است پاسخ ایران به حمله مسلحانه به نیروهای سپاه تنها محدود به جغرافیای ایران نیست و «مربوط به جغرافیای انقلاب اسلامی است.»

دکمه بازگشت به بالا