تازه‌های سیاسی

پس از ضرب و شتم، ۲۰ زندانی زندان قرچک به انفرادی منتقل شدند

در حالیکه رئیس دادگستری استان تهران، شرایط زندان قرچک را «عادی» توصیف کرده است، وب‌سایت‌ کمپین حقوق بشر در ایران: خبر داده که پس از ضرب و شتم زندانیان، حدود ۲۰ نفر از آنان به سلول‌های انفرادی و تعدادی از انها نیز به زندان اوین منتقل شده‌اند.

به نوشته این وب‌سایت‌: حدود ۲۰ نفر از زندانیان زندان قرچک «به سلول‌های انفرادی و تعدادی از انها نیز به زندان اوین منتقل شده‌اند».

براساس این گزارش، گاز و برق این زندان، همچنان قطع است و «بیش از دو روز است» زندانیان را گرسنگی می دهند.

براساس گزارش‌ها پس از اعتراض گروهی زندانیان زن در زندان قرچک، در شامگاه پنج شنبه ۱۸ بهمن، ماموران این زندان به زندانیان حمله ور شده و در محیط بسته زندان، گاز اشک آور شلیک کرده‌اند.

به گزارش وب‌سایت و کانال تلگرامی مجذوبان نور، ماموران همچنین روز جمعه نیز به زندانیان حمله و آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

با این حال غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری تهران، روز سه‌شنبه، با تاکید بر «کاملا عادی» بودن شرایط در این زندان، گزارش‌ها را «فضاسازی رسانه‌ای» توصیف کرد.

برخی گزارش‌ها به نقل از رئیس زندان حاکی از آن بود که دلیل اعتراض و ناآرامی، خبر مربوط به عفو زندانیان در آستانه چهل سالگی انقلاب بوده است، خبری که چند روز پیش از سوی صادق لاریجانی اعلام و گفته شده بود که پنجاه هزار زندانی به این مناسبت آزاد یا مورد کاهش حکم قرار می‎گیرند.

زندان قرچک ورامین که محل نگهداری زندانیان زن است، از اواخر سال ۱۳۸۹ رسما بازگشایی شد. این زندان که پیش از آن مرغداری بود و بعد به کمپ ترک اعتیاد تبدیل شده بود، در پی تصمیم مقامات قضایی برای تجمیع کلیه زندانیان زن استان‎های تهران و البرز، به سرعت مورد بازسازی قرار گرفت و پیش از آن که از امکانات استاندارد یک زندان برخوردار باشد، زندانیان زن از زندان‎های مختلف، گروه گروه به آنجا منتقل شدند.

 

دکمه بازگشت به بالا