تازه‌های سیاسی

یک روزنامه حکومتی، صدا و سیما را به تحریک مردم برای شورش علیه دولت متهم کرد

روزنامه جمهوری اسلامی، از رسانه‌های محافظه کار حکومتی، از سازمان صدا و سیما انتقاد کرده و آن را، به تلاش برای تحریک مردم به شورش علیه دولت متهم کرده است.

این روزنامه در ستون “جهت اطلاع” خود نوشته، در روز ۲۲ بهمن، یکی از شبکه‌های تلویزیونی در برنامه‌های مختلفش، تلاش می‌کرد مردم را به شورش علیه دولت تشویق کند.”

صداوسیمای ایران بارها به جانبداری از یک جناح سیاسی متهم شده و عملکرد آن به کرات توسط حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران مورد انتقاد قرار گرفته است.

روزنامه جمهوری اسلامی همچنین می‌گوید: در تلویزیون ایران به بهانه مصاحبه با افراد، سئوال‌های تحریک‌آمیزی علیه دولت مطرح می‌شود.

این روزنامه ارگان مطبوعاتی حزب جمهوری اسلامی است که پس از انحلال این حزب به انتشار خود ادامه داده و در این سال‌ها به عنوان روزنامه‌ای پرنفوذ از آن یاد شده است.

عملکرد صدا و سیما عمدتا مورد انتقاد جناح اصلاح‌طلب و میانه‌رو در ایران است. آنها این سازمان را که ریاست آن توسط آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تعیین می‌شود، به جانبداری از رقیب خود متهم می‌کنند و می‌گویند، صدای آنها در این رسانه منعکس نمی‌شود.

به عنوان نمونه، در جریان توافق هسته‌ای (برجام)، نمایندگان اصلاح‌طلب و هوادار دولت، صدا و سیما را متهم کردند که بی‌طرفی را نقض کرده و طرف منتقدان برجام را گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا