تازه‌های سیاسی

«بخشی» و «قلیان» برای انکار اظهارات گذشته خود درباره شکنجه تحت فشار شدید قرار دارند

کانال مستقل کارگران هفت‌تپه گزارش داده است، که اسماعیل بخشی، فعال کارگری؛ و سپید قلیان، فعال اجتماعی که از اول بهمن ماه، در بازداشت مجدد به‌سر می‌برند، تحت فشار شدید اند تا از اعلام شکنجه در دوران بازداشت قبلی خود اظهار پشیمانی کنند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در آبان‌ماه، در جریان اعتراضات کارگری هفت‌تپه بازداشت شده بودند. آن‌دو بعد از آزادی اعلام کردند: که توسط وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی سخت شکنجه شده‌اند.

آقای بخشی در جریان چندین هفته اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه، از رهبران کارگران معترض بود.

اسماعیل بخشی در افشاگری خود، محمود علوی؛ وزیر اطلاعات را به یک منظره تلویزیونی برای پاسخگویی درباره شکنجه در این دستگاه امنیتی فراخوانده بود.

در پیوند با این خبر؛ گزارش شده که جمعی از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از شکنجه‌ اسماعیل بخشی و سپیده‌ قلیان، دو فعال کارگری و مدنی برای تکذیب گفته‌هایشان در فاصله‌ دو بازداشت، از تشکل‌های کارگری، رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری در ایران و جهان خواسته‌اند: شکایت آن‌ها علیه سرکوب و شکنجه را در سازمان جهانی کار و دیگر نهادهای بین‌المللی ثبت و پیگیری کنند.

در بخشی از این بیانیه بر فشارهای وارد‌آمده و شکنجه‌های صورت‌گرفته علیه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در زمان بازداشت آنان تاکید و از دستگاه قضایی به دلیل بررسی نکردن شکایت این افراد و تحت فشار قرار دادن خود آنها انتقاد شده است.

مقام‌های قضایی و دولتی ایران اظهارات این دو زندانی درباره شکنجه را رد کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا