تازه‌های سیاسی

بازرسی منزل و محل کار دستکم ۵ فعال ترک در اردبیل توسط نیروهای امنیتی

بنابر گزارش رسیده از اردبیل، منازل و محل کار تعدادی از فعالان ترک (آذربایجانی) در این شهر مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

گفته می شود: این اقدام در ارتباط با دیوارنویسی و نصب شعارنوشته هایی در سطح شهر اردبیل، در حمایت از عباس لسانی، فعال سرشناس ترکِ بازداشتی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۹۷، نیروهای امنیتی شهر اردبیل، منازل و محل کار تعدادی از فعالین ترک (آذربایجانی) این شهر را مورد تفتیش قرار داده‌اند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، تفتیش منازل سه شهروند به نام‌های مرتضی پروین، مهدی دوستدار و رحیم نوروزی و محل کار دو شهروند دیگر به نام‌های علی واثقی و مظاهر معالی تائید شده است.

به گفته منابع نزدیک به این شهروندان، این اقدام نیروهای امنیتی با حکم دادستان شهر اردبیل و در ارتباط با دیوارنویسی و شعارنوشت‌هایی بوده که در حمایت از عباس لسانی در سطح این شهر پخش شده است.

لازم به ذکر است: ترک های ایران، مانند سایر جمعیت‌های اتنیکی کشور در معرض تضییع نظام‌مند حقوق پایه‌ای قرار دارند، هر چند این تبعیض در مورد آنها کمتر شکل مذهبی دارد و عمدتا بر مباحث فرهنگی و هویتی استوار است.

دکمه بازگشت به بالا