تازه‌های سیاسی

تظاهرات هواداران مجاهدین خلق ایران در پاریس علیه نظام تهران

شماری از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران، روز جمعه ۱۹ بهمن در پاریس دست به تظاهراتی علیه رژیم ایران زدند و خواستار سرنگونی آن شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده: که این تظاهرات با همراهی تعدادی از شخصیت‌های سیاسی فرانسه، نخست‌وزیر سابق الجزایر و چهره‌هایی از اپوزیسیون سوریه انجام شده که پیش از راهپیمایی، برای حاضران سخنرانی کردند.

ژان پیر برار عضو سابق مجلس ملی فرانسه، آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا، جرج صبرا رهبر شورای ملی سوریه، احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر، و ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس از جمله این سخنرانان بودند.

آسوشیتدپرس گزارش داده که این مراسم تحت تدابیر شدید امنیتی بوده است. اوایل تابستان امسال نشست سالیانه این سازمان در پاریس هدف یک «بمب‌گذاری» قرار گرفت که خنثی شد. پاریس، این اقدام را به حکومت ایران نسبت می‌دهد و دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران در فرانسه را مسدود کرده است.

همچنین در این ارتباط یک دیپلمات ایرانی به نام اسدالله اسدی در آلمان بازداشت و به بلژیک مسترد شد، امری که اعتراض ایران را در پی داشته است.

بر اساس گزارش وبسایت سازمان مجاهدین خلق، این تجمع در میدان دانفر روشرو پاریس برگزار شد و حاضران ضمن «حمایت از قیام و کانون‌های شورشی، اعدام‌ها و نقض حقوق‌بشر، تروریسم و برنامه موشکی» نظام تهران را محکوم کردند.

در این مراسم پیام مریم رجوی، رهبر مجاهدین خلق، نیز خوانده شد که خواستار برخورد شدید دولت‌های غربی با نظام تهران شده است.

به گفته وی، «پایان قطعی بحران‌ها، به ‌رسمیت شناختن حق مقاومت مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی و دستیابی به آزادی‌ست».

وی در نهایت گفته است که نباید «نه یک بشکه نفت، نه یک دلار و نه یک فشنگ» در دست حاکمان ایران باشد.

دکمه بازگشت به بالا