اقتصادی

اظهار نگرانی نماینده خامنه‌ای در آذربایجان‌شرقی درباره وضعیت کارخانه ماشین‌سازی تبریز

محمد علی آل‌هاشم، نماینده خامنه‌ای در آذربایجان شرقی در دیدار و گفت‌وگو با علی لاریجانی، رئیس مجلس اعلام کرد: وضعیت کارخانه ماشین‌سازی تبریز نگران‌کننده است.

آل‌هاشم با ابراز نگرانی از وضعیت کارخانه ماشین‌سازی تبریز تصریح کرد: «خریدار کارخانه در زندان به‌سر می‌برد و برای پرداخت حقوق کارگران این مجموعه، بخشی از اموال، فروخته شده و ضرورت دارد برای رفع مشکلات این واحد اقدام شود.»

گفتنی‌ست: گروه ماشین‌سازی تبریز یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شهر تبریز، پس از ماشین‌سازی اراک دومین ماشین‌سازی بزرگ ایران محسوب می‌شود.

قربانعلی فرخ‌زاد، مالک ماشین‌سازی تبریز  در ۱۱ دی ۱۳۹۷، به اتهام اخلال ارزی محاکمه شد. وی متهم است که از طریق واردات ورق استیل و اقلام دیگر به مبلغ ۴۴۶ میلیون و ۳۳۲ هزار دلار، ارز دولتی دریافت کرده و با همکاری سایر متهمان ضمن ارتکاب جعل در بازار آزاد به فروش رسانده است.

قابل به اشاره است: به‌رغم تأکید علی خامنه‌ای بر برخورد جدی با به‌گفته‌ی وی «مفسدان اقتصادی» و افزایش بازداشت‌ها و برخوردهای امنیتی با متهمان اقتصادی، اما نارضایتی‌ها از وضعیت بد معیشتی در ایران به‌صورت چشم‌گیری افزایش یافته است.

چندی پیش؛ شیرین عبادی، حقوق‌دان و برنده‌ی جایزه صلح نوبل، با افشاگری‌هایی از فساد در ساختار حکومتی ایران، شخص آیت‌الله خامنه‌ای را عامل اصلی فساد در کشور خوانده بود.

دکمه بازگشت به بالا