اهل سنت

انتقاد مولانا عبدالحمید از «تبعیض» علیه اهل سنت در ایران

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در گفت‌وگویی با رادیو فردا از اعمال «تبعیض» علیه اهل سنت و «فقدان مساوات» میان اقوام و مذاهب در جمهوری اسلامی انتقاد کرده است.

مدیر مدرسه دارالعلوم زاهدان در حالی انتقادات خود را بیان کرده که شماری از دانشگاهیان اهل‌سنت استان هرمزگان، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور ایران، از «تبعیض» و «عدم به‌کارگیری شایستگان اهل‌ سنت» در این استان شکایت کرده‌اند.

در این نامه تاکید شده است، که مدیران آموزش و پرورش استان هرمزگان، از انتصاب مدیران اهل سنت در شهرستان‌های این استان «واهمه دارند».

مولانا عبدالحمید در گفت‌و‌گو با رادیو فردا باری دیگر، خواستار رفع «تبعیض» نسبت به اهل سنت در زمینه‌هایی چون «واگذاری مسئولیت و مناصب استانی» و «رعایت مساوات در استخدام و به کارگیری همه ملت ایران» از هر قوم و مذهبی شده است.

به گفته امام جمعه اهل سنت زاهدان، در زمینه تعلیم و آموزش علوم دینی اهل سنت «حساسیت بیشتری» وجود دارد و وی امیدوار است در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، مقام‌های مربوطه، برای رفع «تبعیض‌های وسیع»، «فکر وسیعی» بکنند.

این چهره برجسته اهل سنت ایران همچنین گفته است: که «مقام‌های بالای کشور» در جریان این تبعیض‌ها قرار دارند و با آنها ملاقات شده و گزارش هم مرتب به مقام‌های مسئول می‌رسد»، اما هنوز قدم‌های برداشته شده در این زمینه «کافی» نیست.

وی علت اعمال تبعیض علیه اهل سنت در ایران را «دیدگاه‌ها و تعصبات مذهبی» عنوان کرده که به گفته وی، «برخی مراجع» این دیدگاه‌ها هستند و افرادی نیز در این زمینه «اعمال نفوذ» می‌کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا