تازه‌های سیاسی

وکیل کارگران تامین اجتماعی با شکایت سعید مرتضوی به شش ماه حبس محکوم شد

شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران؛ مصطفی ترک همدانی، وکیل کارگران تامین اجتماعی را با شکایت سعید مرتضوی، به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، پیمان حاج‌محمود عطار، وکیل‌مدافع مصطفی ترک همدانی، ضمن تایید رأی محکومیت موکلش گفته است: حکم ۱۰ ماه حبس او را به ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل داده، و محکومیت به ۴۰ ضربه تازیانه هم به مدت یکسال، تعلیق شده است.

آقای عطار همچنین اضافه کرد: ” استناد دادگاه در صدور این حکم، زمانی درست است که شخص، نام و هویت شناسنامه‌ای طرف مقابل را در رسانه‌ها منتشر کرده باشد؛ اما در قضیه شکایت مرتضوی، هیچ‌گاه در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، نام مرتضوی توسط موکلم برده نشده است و رسانه مزبور از جهت تکمیل خبر خود، به نام مرتضوی اشاره کرده است.

به رغم اینکه رسانه یاد شده اعلام کرده: موکلم نام مرتضوی را در مصاحبه خود به کار نبرده اما دادگاه به این موضوع توجهی نداشته است.

گفتنی‌ست: سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران خود به «معاونت در قتل عمد و فساد مالی» متهم است. او در پرونده قتل زهرا کاظمی، عکاس و  شهروند ایرانی – کانادایی در سال ۱۳۸۲ نیز متهم شماره یک بود، اما به این پرونده هیچ‌گاه رسیدگی نشد.

دکمه بازگشت به بالا